תיקי נתניהו

היועמ"ש: יש ניסיון לעשות לי דה לגיטימציה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שוחח היום על מצב תיקי נתניהו והתייחס ליחס השרים בממשלה אליו ואמר: "אני לא הולך ללמד את השרים איך להתבטא" (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: בשבע)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נמצא במרכז העניינים כבר חודשים ארוכים: מהחודשים שלפני החלטתו על כתב האישום נגד ראש הממשלה, ועד הימים האחרונים, בהם הואשם על ידי שרי 'הליכוד' בפגיעה ביכולת נתניהו לפעול, כמו במניעת הארכת הסגר ללא אישור 'כחול לבן'.

בשיחה שקיים היום (רביעי), מנדלבליט בוועידת "בשבע" סירב היועץ לנתח את תיקי נתניהו על פי ראות עיניו: "התיק תלוי ועומד וצריך להתברר בבית המשפט", אך חידד: "אני ממליץ לקרוא את כתב האישום ולהקשיב לדברים שנטענים בבית המשפט".

מנדלבליט הקדיש את דבריו למסע הדה-לגיטימציה, כהגדרתו, נגד מערכת אכיפת החוק והמכריעים בתיקי ראש הממשלה:

"את התיק הזה ליווה הצוות הטוב ביותר של הפרקליטות הרבה אנשים. יש ניסיון לעשות דה לגיטימציה אישית לחלק מהמעורבים והנוגעים בדבר בראש ובראשונה לליאת בן ארי שעומדת בראש צוות התביעה. מדאיגות התבטאויות שתוקפות את מערכת החוק ולא היו בעבר. ביקורת זה בסדר, אבל להגיע למצב של התבטאויות ואמירות מתלהמות שמובילות להסתה ולראות את התובעת הראשית מסתובבת עם מאבטחים ודברים לא ראויים שמוטחים בזה זה מצב שמאוד מדאיג. אבל זה לא ירתיע, לא אותה, ולא אותי. אנחנו נמשיך לשמור על שלטון החוק במדינת ישראל".

מנדלבליט, שמכריע בשנה האחרונה בהחלטות הנוגעות לחופש הפרט והעיסוק כמעט מדי שבוע, בשל מגיפת הקורונה, התייחס גם לשרים בממשלה התוקפים אותו: "יש בודדים שבעיניי שחורגים מהביקורת הלגיטימית ומדברים בצורה לא ראויה, אבל אני לא הולך ללמד את השרים איך להתבטא. זה בסדר שיש ביקורת עליי ואני לא חף מטעויות".

באשר למניעת הארכת הסגר ביום חמישי בלילה, לאחר שהבהיר לראש הממשלה נתניהו כי לא יוכל להעביר החלטות בממשלה ללא אישור ראש הממשלה החליפי גנץ, אמר מנדלבליט: "שום דבר לא פוליטי. העמדה הזאת כבר הוצגה באוגוסט 20, על דיון בסוגיה דומה. אני לא חוקקתי את חוק היסוד, זאת פרשנות פשוטה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר