בעקבות ההאטה

בעולם מתקשים להבין: מדוע הישראלים אדישים לחיסונים?

הקורונה מכה בכל ארה"ב, שם צמאים לחיסונים ורק מחכים שכמות החיסונים תספיק גם בשבילם. בקהילה היהודית עוקבים אחר המתרחש בישראל ובשאננות כלפי החיסונים ומתקשים להבין (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בניו-יורק מגיפת הקורונה התחילה לפני כשנה, באיזור חג פורים. כזכור, מסיבות פורים הביאו לנדבקים רבים מאוד ובישראל מיד לאחר פורים החל הסגר הראשון. בקהילה היהודית בניו-יורק כמעט כולם נדבקו, למעט בודדים מבוגרים שנזהרו ונשארו בבתים. באיזור החגים הגיע גל נוסף בגלל חתונות ופתיחת זמן אלול, אבל מאז אין הרבה מקרים של חולים קשים. למרות זאת, הקהילה היהודית בארה"ב צמאה לחיסונים.

מאיר ברנשטיין, ישראלי תושב ניו-יורק מספר ל-'כיכר השבת', כי הרבה רוצים להתחסן אבל לא יכולים בגלל מחסור חמור בחיסונים. "דוד שלי בבוסטון בן שבעים, הוא מאמין שלא יוכל לקבל את החיסון בחודש הקרוב". כרגע מחסנים רק אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון, עובדי הוראה וצוותי רפואה. וגם הם לא מוצאים חיסונים.

"מישהו ממונסי מעל 65 אמר לי שהוא נוסע במיוחד לברוקלין כדי לקבל את החיסון, עוד מישהו בן 80 שקיבל חיסון ראשון ובשביל חיסון שני יצטרך לנסוע לקווינס", מספר מאיר ומספר כי הם הופכים עולמות בכדי להתחסן. "יש פה אנשים שנסעו עד פלורידה. טסו במיוחד כדי להתחסן".

"אנשים אומרים לי שאם הם היו יכולים לקנות כרטיס ולטוס בחזרה לארץ בשביל להתחסן היינו באים לא משנה כמה יעלה, העיקר כבר להתחסן. אני באופן אישי הייתי בארץ והספקתי להתחסן, אבל אשתי לא הספיקה ואין צפי מתי יהיה אפשר להתחסן".

בקהילה היהודית בניו-יורק מתקשים להבין איך בישראל לא כולם רצים להתחסן. "פה כל האנשים רוצים את החיסון ולגמור עם זה, ובארץ אנשים במקום לגמור עם הקורונה אחת ולתמיד אומרים נחכה, נחכה לראות. ואותו רופא שחס וחלילה אחר כך יגיעו אליו להנשמה אומר לך עכשיו תתחסן נגד הקורונה כדי שלא תגיעו אליי. אז אתם סומכים על הרופא רק כשמגיעים להנשמה?", תוהה מאיר.

3,607,920 ישראלים התחסנו עד כה במנה הראשונה, ו-2,223,906 התחסנו כבר במנה השנייה. כעת יכולים להתחסן כולם מגיל 16, אך לבינתיים נרשמת ירידה במספר המתחסנים היומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר