"אוזלת יד"

מזעזע: הרש"פ הורסת את המזבח של יהושע בן נון

כדי לבנות כביש חדש, מתגאים בחשבון הרשמי של הכפר הפלסטיני כי הרסו חלק מהמזבח שבנה יהושע בן נון בכניסת בני ישראל לארץ • ישראל מתעלמת: "האתר בשטח B" (בארץ)

(צילום: עמוד הפייסבוק של עצירה א-שמאליה)

המזבח אותו בנה יהושע בן נון בעת שהכניס את עם ישראל לארץ ישראל, נהרס בימים האחרונים על ידי הרשות הפלסטינית, כדי להשתמש בחצץ לסלילת כביש חדש.

מדובר במזבח בהר עיבל, אחרי המעמד בהשתתפות כלל ישראל על הר גריזים והר עיבל, שם נערך המעמד המרטיט של הברכות והקללות.

אך כעת, כדי לבנות כביש שיחבר בין הכפר עצירה א-שמאליה ובין העיר שכם, הורסים הפלסטינים את המזבח העתיק והקדוש לעם היהודי.

רק לפני חודשיים, במענה לשאילתא דחופה שהגישה ח"כ מיכל שיר בכנסת, ענה השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון כי העבודות של הרשות הפלסטינית מאושרות ואין פגיעה באתר הארכיאולוגי.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה בדחיפות לדרגי הפיקוד בצה"ל ודרש לטפל בנושא בחומרה ולעצור את ההרס באופן מיידי. "זהו המשך ישיר ומצער לזלזול של כל הנוגעים בדבר בכל הנוגע לאתרים ההיסטוריים של העם היהודי ומדינת ישראל".

"מזעזע לראות כיצד הרשות הפלסטינית ביד גסה הורסת את האתרים הארכיאולוגים שיקרים לאנושות כולה. אולם מזעזע מכך לראות כיצד כל מי שאמון על המקומות הללו מתנהג באוזלת יד משוועת, מהדרגים המדיניים ועד לממונים בשטח עד כדי הזנחה פושעת שתוצאותיה לפנינו".

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מסרה בתגובה כי "האתר המדובר נמצא בשטח B תחת שליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית - זאת על פי הסכמי אוסלו. כידוע, המנהל האזרחי אמון על מימוש הסמכויות האזרחיות בשטחי C בלבד, ומשכך פועל בשטחים אלו לשימור האתרים הארכיאולוגיים, כמו גם למניעת שוד והרס עתיקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר