לזה יש פתרון

שמיים סגורים? מאות יגיעו לישראל לתחרות ג'ודו

פרוש ואייכלר: "לא יתכן שאלפי ישראלים תקועים בחו"ל ואילו 800 ספורטאים נכנסים ארצה בקלות. המדינה מחבקת שחקני תרבות חילונית, ומערימה קשיים נגד אזרחיה החרדיים" (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

למרות ההחלטה לסגור את השמיים ולמנוע כניסה לישראל כדי למנוע את ייבוא המוטציות החדשות של הקורונה ארצה, מתברר כי כשמונה איש יבואו מכל העולם כדי להשתתף בתחרות ג'ודו.

מנחם גשייד חשף בעיתון המודיע הבוקר כי בתאריכים ו' עד לט' אדר, מתוכנן בישראל תחרות עולמית, הנערכת מידי שנה במדינה אחרת. השנה, למרות הקורונה, היא תערך בישראל.

לפי הדיווח, בעוד המארגנים מפזרים מסך ערפל ומציינים בהודעותיהם כי קיומה של התחרות מוטלת בספק בשל סגירת המרחב האווירי בישראל והטלת מגבלות קשות על נכנסים ויוצאים, פקידים בכירים במשרד הבריאות מצאו מאחורי הקלעים את הפתרון 'הגאוני': התחרות תתקיים במועדה, וגוף מוביל במערכת הבריאות יקים דוכני בדיקה בנתב"ג וידגום את כל 800 המגיעים משבעים המדינות.

בתגובה, מסרו סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר, כי "לא יעלה על הדעת מצב שבו אזרח ישראלי נדרש לעבור מסכת בירוקרטית ענפה ומתישה, בדרך להיכנס ארצה, בו בזמן שספורטאים זרים נכנסים לכאן בהמוניהם בקלילות, כאילו אין מגפת קורונה בעולם".

הם הוסיפו כי "משפחות אבלים שביקשו להיכנס ארצה ללוויית בן משפחה או לשבת שבעה, נדרשו למלא הררי טפסים, וגם אחר כך קיבלו תשובה שרק הבנים יכולים להיכנס כי הם אומרים קדיש, אבל הבת לא. בזמן שבאותה טיסה הייתה קבוצת ספורטאים שנכנסו בקלות ובלי שום חקירות. המשפחה האבלה נחקרה בשדה התעופה אצל כל פקיד ופקיד בנפרד ובאותה שעה. מתלונות שהגיעו אלינו עולה כי פקידי מדינת ישראל מתנהגים איפה ואיפה נגד בעלי חזות חרדית: מצד אחד המדינה מחבקת את הספורטאים ושחקני התרבות החילונית, ומאידך דוחה ומרחיקה ומערימה קשיים נגד אזרחיה החרדיים המבקשים להיכנס לכאן לצרכים המוניטריים בסיסיים".

"וועדות החריגים כושלות ולא מצליחות לעמוד בעומסים המוטלים עליהן. יהודים שרוצים להיכנס לכאן, נדרשים להמתין זמן רב, ולפעמים זמן רב מדי, עד שכבר הסיבה שבגינה ביקשו להגיע הופכת לא רלוונטית. לאיש אין מושג כמה פקידים יושבים בוועדות, ובאלו שעות הם עובדים. הממשלה חייבת להציב משמרות של 24 שעות כדי לקבל את הפניות וכן לפקח על הפקידים שיתייחסו לכל פונה בשוויון ואחידות גם לבעלי חזות חרדית. לא נאפשר אפליה בוטה כזו בין מגזרים וציבורים. אם מאפשרים למאות ספורטאים להיכנס, יש לאפשר באותה דרך גם לאזרחים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר