אחרי 5 שבועות

חלק קטן מילדי ישראל חוזרים היום ללימודים

רק כ-480,000 ילדים חוזרים היום ללימודים, בכיתות הנמוכות בערים הירוקות והצהובות • השאר, יישארו בבית או ילמדו בקפסולות בשטח פתוח - כאשר שבוע הבא יהיה גשום (בארץ)

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

כ-480 אלף ילדי הגנים העירוניים ותלמידי כיתות א'-ד' חוזרים הבוקר (חמישי) ללימודים, לאחר חמישה שבועות בבתים. מדובר רק בילדי הכיתות הנמוכות בערים הירוקות והצהובות.

רוב התלמידים בישראל, שגרים בערים כתומות או אדומות, לא ישובו היום לכיתות, וימשיכו את הלמידה מרחוק, או יחולקו לקפסולות של עשרה, וילמדו בשטח הפתוח.

עם זאת, מדובר בפתרון זמני בלבד שכן לפי תחזית מזג האוויר, בשבוע הקרוב צפוי להיות קר וגשום, כך שלא יתאפשר ללמוד בשטח פתוח.

בכיתות א'-ב' הלימודים יתקיימו במשך חמישה ימים בשבוע, כולל צהרונים וללא חלוקה לקפסולות. בכיתות ג'-ד' התלמידים ילמדו בקבוצות של עד 20 ילדים, ללא צהרונים.

כזכור, קבינט הקורונה אישר את דרישת הנציגים החרדים לפתיחת מערכת החינוך גם לכתומים ואדומים, לפי מתווה מחמיר יותר משאר חלקי הארץ, כאשר הלימודים יתחלקו לקפסולות של עד עשרים אנשים. כלומר, 9 תלמידים ואיש חינוך יכולו לשהות יחדיו באותה קפסולה.

המתווה המתאים לאדומים, ייושם גם אצל הצהובים והירוקים, בשכבות הגיל שלא אושרו לפתיחה רגילה. הלימודים באותם קפסולות, ייערכו רק בשטח פתוח ולא בתוך מוסדות החינוך.

במקביל, משרד הבריאות מתכנן לחייב את כל עובדי ההוראה להתחסן נגד נגיף הקורונה. היועמ"ש, אביחי מנדלבליט אישר כי הדבר אפשרי משפטית.

לדברי היועץ המשפטי לממשלה, "אם תחליט הממשלה לכפות על מורים להתחסן, אפשר יהיה להגן על זה משפטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר