עדכונים שוטפים

בתי כנסת ייפתחו; מאסר למסרבים להתפנות למלוניות בידוד

השרים דנים בהקלות הבאות למשק, ולפי המתווה של משרד הבריאות, בתי הכנסיות יפתחו מחדש את שעריהם עוד לפני פורים • דרישה: חקיקה שתחייב התחסנות של מורים, נהגים, רופאים ואחיות (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באדר תשפ"א | 14.02.21
מתפללים בחצר בבני ברק (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

שבוע לאחר המועד הראשון למתן ההקלות שלאחר הסגר השלישי הארוך, ועדת השרים לקורונה מתכנסת בשעה זו (ראשון) לדיון על ההקלות הבאות, כאשר מקדם ההדבקה ממשיך לרדת ומספר המתחסנים נמצא במגמת עלייה יחסית, כאשר כ-2.5 מיליון ישראלים כבר התחסנו בחיסון השני.

ע"פ התוכנית שמשרד הבריאות צפוי לפרסם בישיבה, בתי הכנסת יפתחו בעוד תשעה ימים, עם קניונים וחדרי כושר, כחלק מן הפעימה השנייה שתכלול גם פתיחה נרחבת יותר של מערכת החינוך ביישובים ירוקים וצהובים.

במקביל, במשרד הבריאות מנסים לקדם חקיקה שתאפשר לשתף את הרשויות ברשימת האנשים שמסרבים להתחסן, כחלק מהניסיון לאפשר את פתיחת המשק למחוסנים ולמחלימים.

כמו כן, המדינה תנסה לקדם הסכמים עם מדינות אחרות כהטבה למתחסנים ולמחלימים. כחלק מהניסיון לשכנע ולתמרץ אנשים להתחסן, במשרד הבריאות פועלים יחד עם מד"א להגיע עם ניידות חיסונים למקומות עבודה ולגנים לאומיים, כדי להסיר מאנשים את הצורך לחכות בתור.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אסור שמניעים פוליטיים ישפיעו על ההחלטות. מכירים את השיטה הכושלת של אלה שקראו לפתוח. אני מבקש לא בשולחן הזה. באוסטרליה, ביוון ובניו זילנד הכריזו השבוע על סגרים חדשים. בזכות החיסונים אנחנו לא נדרשים לזה, אבל ננהל באחריות את צעדי הפתיחה".

המתקפה של גנץ על נתניהו (צילום: דוברות)

גנץ תקף את נתניהו והאשים אותו בהדלפות מהישיבה הקודמת: "לא אסלח לך האמירה המבישה, בה ניסית להאשים אותי, שעשרות שנים הקדשתי להגנה על אזרחי ישראל בסיכון מכוון של חיי אדם, רק כי לא הסכמתי איתך".

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אנחנו מחפשים סיוע של ראשי רשויות שרוצים להגביר את שיעור המתחסנים. אנחנו פנינו לקופות החולים, הן עושות את המאמצים. קריית שמונה הגיעה לכמעט 100% בעקבות פעילות נמרצת של העירייה והעומד בראשה. אם ניתן כלים לרשויות, זה מאוד יסייע לנו".

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר: "התמונה שאנחנו רואים כרגע מבחינת נתוני התחלואה זו לא תמונת ההווה. יש לרתום את הרשויות המקומיות למבצע החיסונים ולהעביר אליהם סמכויות בנושא הזה".

פרויקטור הקורונה נחמן אש: "בפעימה הבאה נעלה את מגבלת ההתקהלות ל-10 בפנים ו-20 בחוץ, ובפעימה האחרונה ל-20 בפנים ו-50 בחוץ".

שרת התחבורה מירי רגב על האולטימטום האמריקני והאיום שלא יאפשרו ל'אל על' לנחות בארה"ב: "המציאות היא שאם עד יום שלישי הקרוב לא מאפשרים לטיסות שלהם הדדיות, הם לא יאפשרו לעל אל לנחות אצלם. שר החוץ אשכנזי מעורב".

בשל כך, דנים השרים במתווה המוצע ולפיו 1,000-2,000 אנשים להיכנס לישראל בכל יום, ומכרז חדש יאפשר שיוויוניות בטיסות בין החברות הישראליות והזרות.

בשעה 15:35 עדכן ראש הממשלה בנימין נתניהו את השרים כי הוא עוזב באמצע ל"משהו ביטחוני" קצר. כמה דקות אחריו, עזב גם בני גנץ.

נתניהו מציע במהלך הדיון לבחון מאסר למסרבים להתפנות לבידוד במלונית.

נתניהו חזר לישיבה, השרים הגיעו להסכמות על פתיחה חלקית של נתב"ג, כולל נחיתה של חברות תעופה זרות, בכפוף לבידוד החוזרים במלוניות.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש: "אני מציג תמונה אופטימית, אך אופטימיות זהירה. יש ירידה בתחלואה, אך בהסתכלות קדימה צריך להיזהר מפתיחה לא אחראית שתביא לעלייה בתחלואה".

הוא הוסיף כי יש ירידה במספר המאומתים ביום, אך "לעומת זאת, במספר החולים הקשה, הירידה היא איטית. המספרים ליום הגיעו גם ל-70-80, מקווים שתהיה ירידה. העומס על בתי החולים עדיין גדול".

השרים אישרו פה אחד את המתווה ולפיו עד 2,000 אנשים יורשו להיכנס לישראל בכל יום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים: יש לי פגישה עם נשיא קפריסין, נדחה את קבלת ההחלטות למחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר