דרישה: לפתוח את מערכת החינוך

"הסגר לא בגלל החרדים אלא בשל תחלואה עודפת כללית"

עימות סוער בישיבת הקבינט סביב פתיחת מערכת החינוך כולה בערים ירוקות וצהובת ואישור התכנית הכלכלית של ראש הממשלה ושר האוצר • גנץ לנתניהו: "אתה משחק עם הנתונים לפי צרכיך" (ארץ)

(צילום: David Cohen/Flash90)

שר החינוך יואב גלנט קרא היום (שני) בישיבת הקבינט לפתוח את מערכת החינוך כולה בערים ירוקות וצהובות. גורמי המקצוע טענו כי הדבר בעייתי.

לדברי גלנט, "בשבוע האחרון עצרנו ובדקנו את הנתונים ואת ההערכות שלנו. אני יכול לומר באחריות מלאה שבהינתן נתוני התחלואה הנוכחיים ועל פי המלצות המומחים, הגענו לנקודה המאפשרת לפתוח את מוסדות החינוך, באופן מלא, לכל הגילאים, בערים הירוקות והצהובות. אין שום סיבה להשאיר תלמיד אחד בבית בערים האלה".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי "לא אכנס לוויכוח על הנתונים כי זו היסטוריה. יש לנו שחקן חדש, המוטציה הבריטית, ואני מצטט כאן את שר החינוך - 'יש לנו בעיה בבסיס הנתונים שלנו בהתנהגות המוטציה'. אני ממליץ שהפתיחה תהיה הדרגתית כמו שהצענו, בואו נראה איך הפתיחה שכבר עשינו מתנהלת ומשם נמשיך".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרעי פרייס, אמרה כי "אם לא היינו מתעסקים כל הזמן בלהגיד שלבתי הספר אין קשר לתחלואה, היינו מוצאים פתרונות".

היא הוסיפה, "חשוב לדעת שיש הבדלים בשיעורי התחלואה בגילאי שונים. כשאנחנו מגיעים לסגר זה לא בגלל תחלואה במגזר החרדי, אלא בגלל תחלואה עודפת בכל מדינת ישראל. רואים את זה גם בתחלואת ילדים. רק כשנסגרו בתי הספר תחלואת הילדים ירדה. להגיד שאין קשר בין בתי הספר לתחלואת הילדים זה לא נכון".

במהלך הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אין לנו שולי ביטחון כי יש לנו אלף חולים קשים. אנחנו צריכים לפתוח אבל בזהירות".

"הימים הקרובים חשובים לנו כדי לחסן כמה שיוצר. כל יום קונה לנו חיים, קונה לנו בריאות. פתיחה הדרגתית והתכנית הכלכלית הם מה שצריכים. אין לאף אחד הנאה מהגבלות".

על כך השיב לו בני גנץ: "אתם מזלזלים בפקידים. אנחנו חושבים אחרת ממכם. אתה משחק עם הנתונים לפי הצרכים שלך. התכנית הכלכלית צריכה להיות נדונה בממשלה".

"אנחנו לא עוצרים תוכנית כלכלית, אנחנו עוצרים שוחד בחירות. אנחנו לא משטר נשיאותי. אף אחד לא יציג תוכנית שהיא לא אחראית. מה לעשות חושבים אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר