שימו לב להנחיות

"מזג אוויר קיצוני": בירושלים נערכים לשלג

עיריית ירושלים נערכת לשלג הצפוי לרדת בעיר השבוע, אחרי שנים של הפוגה • בידקו את מערכות החימום, ופנו חפצים שיכולים להתעופף ברוח. מוקד החירום יפעל בעת השלג (ארץ)

(צילום: Johanna Geron/FLASH90)

על רקע התחזיות למזג אוויר סוער השבוע, מקיימת עיריית ירושלים היערכות מיוחדת, במטרה לתת מענה לכלל התרחישים הצפויים, לרבות ירידת שלג בבירה.

עיריית ירושלים, על כלל אגפיה, נערכת למזג האוויר הסוער הצפוי בימים שלישי עד חמישי. מינהל תיפעול נערך לגיוס כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), לפינוי צירים חסומים, להפעלת מטות אזוריים, צוותי סיור על פי הערכות מצב, להפעלת מערך פיזור המלח ולתגבור מוקדנים במוקד העירוני 106 על פי הצורך, זאת במטרה לתת מענה לפניות הציבור.

לציין כי כחלק מן ההיערכות לחורף, האגף לשיפור פני העיר בשיתוף חברת חשמל ביצע גיזום עצים במרחב הציבורי. במידה וירד שלג, טרקטורים יפלסו את הכבישים ע"פ הצורך. חברת הגיחון ואגף תברואה פועלים לניקיון כל הקולטנים של ניקוזי מי הגשמים במרחב הציבורי וכן פועל לטפל במפגעים בטיחותיים הנגרמים ע"י אשפה וכלי אצירה במרחב הציבורי.

מינהל קהילה ורווחה נערך לבצע סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב, להפעלת מערכי החירום הקהילתיים ולהפעלת צוותי רווחה לטיפול באוכלוסייה וכן לתגבור כוננים לסיור בחירום.

בעיריית ירושלים ממליצים לתושבים לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר את אלו המחייבות אוורור. כמו כן, יש לוודא איטום גגות ופתחים לרבות חלונות ותריסים, יש לנקות ולפתוח תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות.

בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, יש לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום. חשוב לחזק מעמדי אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות. כמו כן, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון - עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.

יצוין כי יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה. בעת חשש לקרה יש לפתוח את ברז המים החמים לכדי טפטוף, זאת כדי למנוע קפיאת מים בצינורות קולטי דוד השמש (קפיאה גורמת להתבקעות הצינורות). הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות וזהירות בנהיגה ובתנועה בצירים ולהימנע מתנועה שאינה חובה.

בעירייה מציינים כי הולכי הרגל והנהגים מתבקשים לשמור על כללי הבטיחות, להקפיד על נסיעה איטית, משנה זהירות מהחלקות וממדרכות חלקות במיוחד וכן להישמע להנחיות גורמי הביטחון והעירייה בשטח. במידה ויחל לרדת שלג יופעל אתר החירום של עיריית ירושלים, אשר ימסור עדכונים שוטפים לטובת התושבים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הוריתי לעובדי העירייה להתכונן בצורה הטובה ביותר למזג אוויר קיצון, במטרה להעניק שירות מקצועי ואיכותי לתושבי העיר. אני קורא לתושבי העיר לשמור על כללי הבטיחות ולהישמע להנחיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר