לאחר הדיון בקבינט

הקבינט אישר את פתיחת המסחר, הגבלות פורים ומלונות

על פי ההסכמות שהגיעו כחול לבן עם שר הבריאות, פתיחת המסחר ובתי המלון תתחיל ביום ראשון, וכן כיתות ה'-ו' בערים ירוקות וצהובות • הושג סיכום לגבי ההגבלות שיוטלו בחג הפורים הקרוב (אקטואלי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

לאחר הדיון שנערך היום (שני) בקבינט הקורונה, כחול לבן הגיעו להסכמות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, על מתווה פתיחת חנויות המסחר, הגבלות פורים ופתיחת בתי מלונות וחדרי כושר - הסיכום אושר על ידי שרי הקבינט.

במהלך הדיון, התגלעו חילוקי דעות בין פרויקטור הקורונה לחברי כחול לבן וראש הממשלה הציע לכחול לבן להגיע להסכמות עם שר הבריאות ובסופו של דבר - לאחר יותר משעה - הושגו ההסכמות.

• חג הפורים ייחגג במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד, בתי הכנסת יהיו פתוחים במתווה הקפסולות (עד 10 אנשים ובקפסולות עם מחיצות קשיחות עד 100 איש במקום אחד).

• בחג הפורים, ציון הרשב"י יהיה סגור, ייאסר לקיים מסיבות ותהלוכות או אירועים רבי משתתפים וכן הורו במשרד הבריאות לאסור משאיות שמחה שעוברות ברחבי הערים.

• פתיחה בהתאם לתנאי התו הסגול המחמיר: חנויות רחוב, קניונים, שווקים, מרכזי רשת BIG, מוזיאונים וכן ספריות.

• פתיחה בהתאם לתנאי התו הירוק (למחוסנים ומחלימים בלבד): חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, בריכות שחייה ובתי מלון (ללא חדרי אוכל. כניסת ילדים – בכפוף לתוצאת בדיקה שלילית בלבד), תערוכות ואיים ירוקים (בים המלח בלבד).

• כבר ביום שישי הקרוב, כדי לאפשר תפילות: תותר התקהלות של 10 אנשים בפנים ו-20 אנשים בחוץ.

• הלימודים בכיתות ה’-ו’ וי”א-י”ב ייפתחו בערים ירוקות, צהובות ו’כתומות בהירות’ כבר ביום א’. הדיון על שאר הכיתות יתנהל בחמישי.

בתוך כך, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, קיים ישיבת היערכות לקראת שבת זכור ופורים עם פרויקטור הקורונה פרופ׳ נחמן אש. בה סוכם כי המתווה לפורים ושבת זכור בבתי הכנסת יהיה בשונה מהמתווה הקיים ואפשרות תפוסה של עד 50% מהמתפללים וללא ילדים.

הפגישה של הרב לאו עם פרופ' אש

הגר"ד לאו קורא לציבור להקפיד על ההנחיות גם בימי הפורים במניעת התקהלויות בכדי שמגמת התחלואה תמשיך במגמה החיובית בה היא נמצאת בימים אלו בכדי שנוכל לשוב לשגרת החיים בקרוב.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר לאחר הדיון הסוער בקבינט: "כפי שדרשתי, אנחנו ממשיכים בפתיחה האחראית במתווה "התחסנת-נכנסת". כבר ביום ראשון נפתח בתו ירוק את התיירות, את מופעי התרבות וחדרי הכושר, ובתו סגול מחמיר תחומים אחרים כמו המסחר, המוזיאונים והספריות- בדיוק כפי שהבטחתי מהרגע הראשון".

דבריו של גנץ, הערב (קרדיט צילום: אלעד מלכה)

"אני מבקש גם להתנצל בפני אזרחי ישראל שביבי מנע מהם תקציב שיכול היה לעודד מנועי צמיחה, רק בשל הבעיות האישיות והמשפטיות שלו- אני עושה הכל כדי לסייע לכם למרות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר