20 שנה

תוארך האבטחה, הרכב והנהג לאהוד ברק

אהוד ברק היה ראש ממשלה שנתיים, אך מאז - 20 שנה, משלמת המדינה את האבטחה, רכב השרד והנהג. כעת צפויה המדינה להאריך את השירות בסך 8 מיליון ש"ח בשנה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לפני 20 שנה סיים אהוד ברק את תפקידו כראש ממשלה, תפקיד אותו מילא אמנם רק שנתיים, אך מאז מממנת המדינה את עלות האבטחה שלו, הרכב הממשלתי והנהג בסך של כ-8 מיליון ש"ח בשנה. על פי הדיווח ב'כלכליסט', למרות הזמן הרב שעבר מאז כיהן כראש ממשלה המדינה, צפויה להאריך שוב את האבטחה סביב ברק בהתאם להמלצת גורמי הביטחון והשב"כ.

בשל העובדה ש-20 שנה היה עד היום הזמן המרבי, לצורך אישור הארכת האבטחה יציג משרד האוצר בפני ועדת השרים סעיף תקציבי למימונה של ההחלטה הצפויה. יצוין, כי ברק היה גם שר ביטחון בין השנים 2008-2013 דבר שאמור להצדיק גם את נושא האבטחה שלו.

באופן משעשע, רק לפני כחצי שנה שכח ברק את החמאה שמעל ראשו והעז לבקר את משפחת נתניהו דווקא על האבטחה שיש עליהם כשלטענתו אין עליהם שום איום. "הם הבית והמשפחה הכי מאובטחת במדינת ישראל, אחת המאובטחות הגדולות, אין עליהם שום איום. זה שיש יריבות וזה שיש שנאה גדולה והיא מוצדקת, זה לא צחוק. יש מיליון אנשים שנזרקו בצידי הכביש".

באופן כללי, לליכוד יש רוב בוועדה שתחליט על הארכת האבטחה לברק, בראש ועדת השרים לענייני השב"כ שתדון בהארכת האבטחה של ברק עומד שר המודיעין אלי כהן (ליכוד). חברים בה גם רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן), השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (ליכוד) ושר התרבות חילי טרופר (כחול לבן).

בעיקרון ראש ממשלה זכאי לאבטחה אוטומטית לחמש שנים ולנהג עשר שנים לאחר הפרישה, ולאחר מכן מאריכים כל חמש שנים עד לעשרים שנה הזמן המקסימלי. על פי הדיווח ב'כלכליסט', כעת ועדת השרים גם תדון בהמלצה של ועדת צ'חנובר, הוועדה הממלכתית לאישור נוהלי אבטחה לסמלי השלטון, להאריך אוטומטית את האבטחה על רה"מ נתניהו ל־20 שנה, בלא צורך לקבל החלטה נוספת לאחר 10 שנים, וזאת בשל הוותק הארוך שלו בכהונתו כראש הממשלה. נתניהו עצמו כמובן לא ישתתף בדיונים הקשורים לעניינו הוא כשלא נותר לו אלא לקוות כי ינצל את כל עשרים השנים של האבטחה כאשר יהיה בן למעלה מ-90.

מי שבאופן הפוך מבקש מהוועדה להוריד ממנו את האבטחה, הוא יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שמתנגד לעשות שימוש ברכב משורין לו הוא זכאי והוא מאובטח על ידי מאבטחי השב"כ בדרך כלל באמצעות רכב לא ממוגן. לפי הערכות, יוחלט כי לפיד יאובטח רק בביתו ולא יחויב באבטחה צמודה, כפי שכבר ביקש בעבר להסיר ממנו את האבטחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר