מתקרבים לחרדים

הח"כ של לפיד מסביר את השינוי ב'יש עתיד'

השינוי וההתבשלות שעבר יאיר לפיד; הניסיון להתקרב לציבור החרדי; הסיכוי לשתף פעולה בממשלה עתידית ומשבר החינוך • ח"כ משה קינלי טור פז בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

בחודשים האחרונים עבר יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, שינוי בכל הגישה שלו למגזר החרדי. הוא ממעט לתקוף את המגזר החרדי ובימי הקורונה אף נעמד לצד המגזר ודחה את ההסתה.

בריאיון, באולפן 'כיכר השבת', מסביר ח"כ משה קינלי טור פז, מקורבו של יאיר לפיד את השינוי שעברה 'יש עתיד', או ה'התבשלות' כלשונו. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון הסביר ח"כ טור פז: "אני חושב שיש כאן שני דברים. ראשית תהליך התבשלות של מנהיג ושל מפלגה שהתחילה כמפלגת מעמד הביניים, ורואה את עצמה היום כמפלגת שלטון".

אתה חושב שיאיר לפיד התבשל בכל מה שקשור ליחס שלו לציבור החרדי?

"חד משמעית. הוא צבר ניסיון של תשע שנים בפוליטיקה, והדבר הנוסף הוא שאנחנו אחרי שנת קורונה, וסופו מי ישורנו, והקורונה שינתה הכול וגרמה לכך שיש כעת ליאיר לפיד סדרי עדיפויות שונים כמו הכלכלה, הבריאות וכו'".

היו רגעים בקמפיין של יש עתיד בשנת 2013 שהתביישת בהם, כיהודי חובש כיפה?

"לא. אני למעשה עברתי ב.2013 מהליכוד ליש עתיד, ואמנם היו דברים שקצת פחות התאימו לי אבל אמרתי לעצמי שמדובר במפלגת מרכז שם מצאתי גם אנשים בני דמותי מהציונות הדתית".

כשמסתכלים על הנאומים של לפיד בתקופה האחרונה, הוא אכן עבר שינוי מסויים, אבל בשנת 2013 הוא סומן כצורר החרדים

"אני חושב שכשאתה מסומן זה הופך להיות נוח, ואולי למפלגה חדשה זה עוזר מאד, אבל מאז התבגרנו ויש לנו היום המון פעילי שטח ואנשי מפלגה דתיים ואפילו חרדים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר