משדר ביטחון

נתניהו: "נעבור בהרבה את ה-61; לסער ולבנט אין ממשלה בלי לפיד בראשה"

רה"מ ממשיך בסבב הריאיונות, 34 ימים לבחירות בריאיון בגל"צ אמר: "ע"פ סקרים פנימיים שלנו, אנו רואים התכווצות בהצבעה. הציבור לא רוצה רוטציה או מוטציה" (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא במרחק נגיעה מהמטרה הנכספת שלו כבר שנתיים: 61 מנדטים שיבטיחו לו ממשלה יציבה. אחרי שפירק את 'כחול לבן', המפלגה שמנעה ממנו להרכיב ממשלה לבדו בשלוש מערכות בחירות, נתניהו נתקל כעת בבעיה אחרת, מבית, בדמות גדעון סער, שהקים מפלגה חדשה, ובסקרים כעת גוש נתניהו - כולל בנט ו'ימינה' - עומד סביב 60 מנדטים, ובחלקם אף חוצה.

בשונה ממערכות בחירות קודמות, נתניהו הפעם נוקט בשיטת "המנצח המתמיד". אם בעבר נתניהו דרבן את בוחריו בכך שהזהיר מעליית ממשלת שמאל, כעת בוחר יו"ר 'הליכוד' לומר כי ניצחונו ודאי. "נעבור בהרבה את ה-61 מנדטים, אני בטוח שאקים ממשלה ב-23.3. בשביל זה צריך 'ליכוד' גדול, לא עם פריטטי, לא עם רוטציה ולא עם מוטציה, כי העם לא רוצה בזה. לגדעון (סער) ולבנט אין ממשלה בלי לפיד בראש. כל הצבעה למפלגה אחרת תביא להקמת ממשלת שמאל בראשות לפיד", אמר ראש הממשלה בריאיון הערב (רביעי) בגלי צה"ל.

נתניהו ממשיך במיתוג הקרב הדו-ראשי בינו לבין יו"ר 'יש עתיד', ובכך מנסה לגמד את יו"ר 'תקווה חדשה' ויו"ר 'ימינה', שלכאורה מתחרים איתו על קולות הימין, מבית.

רה"מ גם התייחס לסוגייה ההומינטרית בסוריה, עליה כינס אמש ישיבת ממשלה ובעקבותיה הוטלה צנזורה. "אנו נמצאים בעיצומם של מגעים חשאיים, פועלים להצלת חיים. אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין", אמר נתניהו. באשר לעובדה כי כמעט חודש חלף מאז הפך ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב וטלפון ללשכתו עדיין ממאן להגיע, רה"מ נשמע נינוח: "ביידן ואני ידידים קרובים כבר 40 שנה, והוא אמר שאהיה המנהיג הראשון במזרח התיכון שהוא יצלצל אליו. אני אעשה כל מה שצריך כדי להבטיח שאיראן לא תתצטייד בנשק גרעיני, ואני חושב שביידן וכל העולם מכבדים את עמדתי זו".

באשר להעברת כאלף חיסונים לידי החמאס בעזה, השיב נתניהו כי אין קשר לעסקת חילופי שבויים, אבל זו החלטה מחייבת: "אנחנו במרחב אפידמיולוגי אחד. יש לנו אינטרס שלא יכנסו לכאן חולים, מעזה ומהרשות הפלסטינית. הם לא קיבלו את זה מאיתנו, אלא מרוסיה. אני מחויב להחזרת השבויים והנעדרים בכל מחיר, עובדים על זה גם בימים אלה, אבל הסוגיה האפידימיולוגית - מחוץ לעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר