לפיד השתנה?

לפיד איים: אני ארדוף את חב"ד, הסוף לחנוכיות ובתי חב"ד

יו"ר 'יש עתיד' צלצל לאחד מראשי חב"ד ואיים: "אם תלכו עם 'הציונות הדתית', נגמר הסיפור שלכם", כך דווח ב'ידיעות אחרונות' • נפתלי בנט תמה: "מאיים על חב"ד בגלל פוליטיקה? " (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

חסידות חב"ד טרם החליטה במי תתמוך בבחירות הקרובות, האם ב'יהדות התורה' או ב'ציונות הדתית' של סמוטריץ'.

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, שמנהל מסע בחירות נגד רה"מ נתניהו בעיקר מנקודת המבט של החיבור לאיתמר בן גביר, השתולל מעצם ההתלבטות וחשף את עמדותיו שוב שהבהירו כי הסיכוי שהחרדים ילכו עם ממשלה כל שהיא בראשותו אפסית.

ע"פ הדיווח של נחום ברנע ב'ידיעות אחרונות', האיש שזוכה ל-18 מנדטים בסקרים, צלצל אל אחד מראשי חב"ד ובפיו איום: "אם תתמכו במפלגה של בן גביר וסמוטריץ', אני ארדוף אתכם. נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת ובתי חב"ד בעולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל".

לפיד הגיב מאוחר יותר לדברים בציוץ בטוויטר וכתב: "אני רוצה להבהיר: איני רודף ולא ארדוף אף אחד, בוודאי לא את חברי הטובים מתנועת חב״ד. תנועה רבת זכויות שרק אהבת ישראל ואהבת הארץ לנגד עיניהם. יחד עם זאת אני מביע דאגה עמוקה מכך שאיתמר בן גביר וחסידי הרוצח ברוך גולדשטיין יכנסו לכנסת".

"אני אמשיך להילחם בכל דרך כדי שאף גורם לא יתן יד לגזענות, להסתה, ולפילוג נוסף בעם ולא יתמכו בכהניסטים המאיימים על שלמות עם ישראל", הוסיף לפיד.

יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, תקף את יו"ר 'יש עתיד' על דבריו, וכתב: "חב"ד מציל אין ספור יהודים בכל העולם זה עשרות שנים, תוך מסירות נפש של השלוחים. על כל זה לפיד מעז לאיים בגלל פוליטיקה?! הוא היה מעז לומר כך לקבוצת טייסים שרוצים להצביע ל'מרצ'?! שליחי חב"ד אהובים, המשיכו בדרככם. האיום האווילי הזה יתאדה לפח האשפה של ההיסטוריה".

יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', גינה בחשבון הטוויטר שלו: "‏כל ההבדל בין חב"ד ללפיד באיום אחד. תנועת חב"ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד. אני בטוח שבחב"ד ימשיכו לאהוב את לפיד, לקרב ולארח אותו בשמחה גם אחרי האיום הזה. כי כאלה הם החב"דניקים כבר יותר ממאתיים שנה".

גורם בחב"ד מסר בתגובה: "כנראה שמדובר בהלצה פורימית. חב"ד לא מתערבת בפוליטיקה, לא בוחשת במפלגות, לא מזדהה אישית עם אף פוליטיקאי - ותמשיך להפיץ יהדות מקרבת ולאהוב כל אחד ואחת ללא קשר לדעותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר