"אין מחסור בחיסון"

נתניהו: "אעשה הכל שפורים יעבור בשלום"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לנושא החיסונים, והסביר שמאות אלפי חיסונים בדרכם לישראל. עוד הסביר על חגיגות פורים והתחייב: "נעשה הכל שיעבור בשלום" (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

בפתח ישיבת הממשלה שהתכנסה בשעה האחרונה (שני), הסביר ראש הממשלה נתניהו, כי אין מחסור בחיסונים וכי הוא יעשה הכל לעבור את פורים בשלום.

בפתח דבריו, התייחס נתניהו לפרסומים אודות מחסור בחיסוני הקורונה בישראל. ראש הממשלה הבהיר בצורה ברורה: "אין מחסור בחיסונים. אני רואה דיווחים על מחסור והם פשוט לא נכונים. בחודש מארס יגיעו לישראל עוד מאות אלפי מנות חיסון".

בישיבת הממשלה אף תוכנן לדון בהגבלות שיוטלו על המדינה בפורים, אך הדיון בוטל ברגע האחרון וזאת לאחר ששר הביטחון בני גנץ, התנגד לדיון משום שלא קיבל מראש את הצעת המחליטים. גנץ הבהיר שהוא מעוניין לבדוק את הנתונים ולקיים דיון משמעותי לפני שהוא מגיע להחלטה.

יחד עם זאת, ראש הממשלה כן התייחס לחג הפורים ואמר: "בפורים בשנה שעברה - הייתה עליה אדירה בהדבקה ואנחנו לא רוצים לראות אותה חוזרת. צריך לעשות הכל כדי למנוע זאת ולעבור את חג הפורים בשלום. השאננות יכולה להרוג ואנחנו חייבים להגיב מהר. נכין מתווה הגבלות לפורים כדי למנוע עלייה בתחלואה".

בשנה שעברה: קובי סלע קורא בפורים את מגילת הקורונה (ארכיון כיכר)

שר הבריאות אדלשטיין חיזק את דברי נתניהו והוסיף: "אני יודע שלפחות שבעים אחוזים, לא שומרים על בידוד ביתי. אתמול ועדת החוקה סירבה להאריך את הבידוד במלונית. משרד הבריאות מנסה להגיע למעקב דיגיטלי אחרי ביצוע בידוד בבית. בשפה יפה, עולים מכך קשיים משפטיים. גם אם נלך לחקיקה, זה יהיה בעייתי מאוד מבחינה משפטית".

כפי שדווח מוקדם יותר היום, המתווה המקורי של חג הפורים, אסר רק התקהלויות והתיר ארוחות חג במשפחות גרעיניות, אך כעת מבקשים במשרד הבריאות להטיל עוצר לילי בין השעות 20:00 עד 05:00.

בנוסף לעוצר הלילי, מבקש משרד הבריאות לצמצם משמעותית את התחבורה הציבורית ולאסור על מעבר בין ערים במהלך ימי הפורים.

בעקבות דרישה של כחול לבן, שוקלים במשרד הבריאות להחריג את כלל אירועי התרבות שנקבעו בפורים מהסגר הלילי המסתמן, ולאפשר את קיומם כרגיל וע"פ התו הירוק. היועמ"ש צפוי להכריע בנושא.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר הבוקר כי כוונת הממשלה היא להכריז על עוצר לילי בחג פורים הקרוב, בעקבות החשש הגדול ממסיבות המוניות והתקהלויות נרחבות במהלך החג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר