"השמאל והחרדים זו טרגדיה"

שמעון שבס: רה"מ נהג נכון שדיבר עם בית הגר"ח קנייבסקי

המשבר הפוליטי המתמשך • שיחות נתניהו ומרן הגר"ח קנייבסקי בהשוואה לשיחות רבין ומרן הגר"ע יוסף • יחסי דרעי ורבין • שמעון שבס, מנכ"ל משרד רה"מ בתקופת רבין, בראיון נוסטלגי מיוחד (אולפן)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

שמעון שבס, מי שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של רה"מ יצחק רבין ז"ל, התארח באולפן 'כיכר השבת' לריאיון מיוחד והתייחס למשבר הפוליטי שהוביל את ישראל לבחירות רביעיות בתוך שנתיים בלבד, ליחסים בין החרדים לשמאל הישראלי, ההתייעצויות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וההתייעצויות של רבין עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, לצד היחסים הקרובים עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. צפו בריאיון המלא.

כותרות הריאיון

בחירות רביעיות: "עבדתי עשרות שנים כיועץ פוליטי באירופה וכשרצו לתת ביטוי לחולשת מערכת דיברו על איטליה ואנחנו משיגים את איטליה במספר מערכות בחירות בזמן קצר ויתכן מאוד שנגיע למערכת בחירות חמישיות. יש קרע גדול מאוד בציבור הישראלי, שיבוש גדול בהלכות הפוליטיקה, אין שמאל וימין, נגמר הוויכוח על ארץ ישראל השלימה מול מדינה בגבולות 67".

(צילום: לע"מ)

שיתוף פעולה בין החרדים לשמאל: "השמאל והחרדים זו טרגדיה גדולה מאוד. הייתה ברית ארוכת שנים גם עם החרדים הספרדים וגם עם החרדים האשכנזים. הייתה לי זכות ענקית להיות בא ביתו של הרב עובדיה יוסף, הייתי אצלו עשרות פעמים, שוחחנו לבד וגם הרבה עם יצחק רבין, הייתי אצלו הרבה מאוד בבית. יצחק רבין החשיב מאוד את דעתו של הרב עובדיה".

שיחות נתניהו ומרן הגר"ח קנייבסקי בהשוואה לשיחות יצחק רבין ומרן הגר"ע יוסף: "אני חושב שאנחנו צריכים לדבר עם מנהיגי הציבור החרדי בכל שלב, בכל נושא. אם המטרה הושגה אז טוב מאוד. אני הייתי שליחו של יצחק רבין, נפגשתי עם אדמו"רים ורבנים, גם כשהם לא היו בממשלה. הייתי אצל האדמו"ר מגור, ועוד. אני הייתי אצל הרב שך עם יצחק רבין, פעמיים. לדבר ולשוחח זה בסדר, לכרות בריתות עם חלק מהציבור - זה יוצר ריחוק ובעיות קשות".

החרדים בממשלת רבין (צילום: לע"מ)

יחסי יצחק רבין ואריה דרעי: "אריה דרעי היה לדעתי השר הטוב בממשלה, אני אומר את זה בצורה מובהקת. יצחק רבין סמך על אריה דרעי לא רק כשר בממשלה אלא כאדם להיוועץ איתו. לאריה דרעי היו שני מעשים בממשלה, אריה דרעי הציל את מדינת ישראל פעמיים מאסונות גדולים מאוד, בתור שר שהיה שלושה חודשים בצבא. האירוע הראשון היה בנושא המלחמה בעיראק, הוא היה אבן ברזל, התנהג כמו האדם הכי קשוח, יחד עם שמיר, שהתנגד להתקפה של צה"ל בעיראק. הפעם השניה , היה דיון על קרב גדול בלבנון שעמדנו ליזום, חצי מלחמה, אריה נעמד על רגליו האחוריות. אני אומר עכשיו: הוא הציל את מדינת ישראל ממאות הרוגים".

שמעון שבס ואריה דרעי (צילום: לע"מ)

ההחלטה להצביע לאביגדור ליברמן: "זאת שאלה שעמדה בפניי, אני איש שמאל. הסיבה היא לאו דווקא הדעות של ליברמן. גנץ, פרץ וכל השמאל הישראלי אכזב אותי בצורה נוראית. אני חושב שהמטרה הכי גדולה היא להתנתק מנתניהו, המטרה הם לא החרדים".

שמעון שבס ויצחק רבין (צילום: לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר