הבהרת כוונות

בלינקן הבהיר לשר החוץ את עמדות ארה"ב

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח אמש עם שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי והבהיר לו את עמדות הממשל החדש בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני ונושאים נוספים (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל ומזכירות המדינה האמריקנית)

הממשל החדש בבית הלבן מתחיל להבהיר את עמדותיו בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שוחח אמש (שני), עם שר החוץ גבי אשכנזי ואמר לו כי לדעת ארצות הברית, פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר, כי בלינקן "הדגיש את עמדת ממשל ביידן שלפיה פתרון שתי המדינות היא הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שחיה בשלום לצד המדינה הפלסטינית".

בלינקן ואשכנזי דנו בנושאי הביטחון האזורי ושיתוף הפעולה בין שתי המדינות בנושאים אלו. על פי הדיווח, בלינקן הזכיר את המשך המחוייבות האמריקנית להתנגד ליחס חד-צדדי ולא הוגן כלפי ישראל בזירה הבינלאומית דבר שעורר חשש בישראל, במיוחד לאור החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג.

אשכנזי ובלינקן הזכירו את הידידות האיתנה בין ארה"ב לישראל וסיכמו על כך ששתי המדינות יעבדו יחד על האתגרים המשותפים.

בישראל חוששים מפני ריצה אמריקאית לקראת חזרה להסכם הגרעין עם איראן למרות ההפרות האיראניות הבוטות של כל ההתחייבויות שלהם. נתניהו כינס אתמול דיון בנושא עם השרים הבכירים וראשי מערכת הביטחון ראש המוסד יוסי כהן וראש המל"ל מאיר בן שבת שמרכז את הנושא לבינתיים.

בדיון הוחלט להאיץ את הקמת צוות העבודה מול האמריקנים "צוות לשם" שבו יהיו חברים נציגים מהמוסד וממשרד החוץ וינסו לעבוד מול האמריקנים בתקווה להצליח ולהשפיע על המהלכים בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר