סקירה עולמית

החיסון לטרוריסטים והעונש למסרבי חיסונים

בישראל, התחייב היום נתניהו כי לא יהיה מחסור בחיסונים - אבל מה קורה בעולם? • סקירה מרתקת על המדינה שמחליפה חיסונים באחיות, וזו שמענישה את המסרבים להתחסן (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
ג'קרטה בירת אינדונזיה - תעניש סרבני חיסונים (צילום: שאטרסטוק)

בעוד בישראל קמפיין ההתחסנות מתקרב למחצית מכלל האזרחים, ונתניהו מתחייב כי לא יהיה מחסור, ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה נמשכת במלוא עוזה כמו גם המרוץ אחר חיסונים.

ארה"ב – ייתכן ויזקקו למסכות גם ב-2022

ארצות הברית חצתה ביום שני את ציון הדרך המצער של 500,000 מקרי מוות כתוצאה מהמגפה קצת יותר משנה מאז מותו של הקורבן הראשון בקליפורניה.

ד"ר אנתוני פאוצ'י יועצו הרפואי הראשי של הנשיא ביידן אמר בראיון לתכנית "מצב האומה" של CNN בתחילת השבוע כי התסריט ולפיו "אמריקאים יזדקקו למסכות בשנת 2022 הוא אפשרי"

פאוצ'י הוסיף כי הוא מאמין שבין 70% ל-85% מהאוכלוסייה יצטרכו להתחסן נגד נגיף הקורונה כדי שחסינות העדר תיכנס לתוקף. לדבריו, החיסונים יהיו זמינים לכל האמריקאים רק בחודש יולי (אב תשפ"א), אך תהליך החיסון ייקח זמן רב יותר, וייתכן שיידרשו כמה חודשים נוספים כדי לחסן את כולם.

ראש ממשלת בריטניה - בוריס ג'ונסון (עמוד הפייסבוק הרשמי)

בריטניה – תוכנית שלבים ליציאה מהסגר

בבריטניה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון חשף ביום שני את תכנית השלבים שלו ליציאה מן הסגר באנגליה במסגרתה חלק מהעסקים יישארו סגורים עד הקיץ, ג'ונסון אמר כי יש צורך בזהירות כדי להבטיח שלא יהיו ביטולים ב"דרך החד-כיוונית לשחרור במשק".

בבריטניה, שסובלת מגל תחלואה עצום, מחסנים בשלב זה רק במנה אחת והשנייה תינתן לפי ההנחיות הנוכחיות רק לאחר שלושה חודשים. עם זאת, מתברר שגם מנה אחת כבר מפחיתה את הסיכון להתאשפז עקב סיבוכי המחלה.

התוכנית שהציג ג'ונסון תחל בעוד כשבועיים עם פתיחת בתי הספר מחדש, התוכנית תעבור ארבעה שלבים, עם לפחות חמישה שבועות בין כל שלב. היעד הוא הסרת רוב המגבלות עד ה-21 ביוני 2021 בהנחה שהתוכנית תתקדם בצורה חלקה.

כזכור בריטניה כרגע תחת אחד הסגרים המחמירים ביותר בעולם המערבי בכדי להתמודד עם המוטציה המדבקת ביותר של נגיף הקורונה שהתגלתה במדינה,

בבריטניה יש את מניין המתים הגבוה ביותר מנגיף הקורונה ביחס לאירופה, כלכלתה התכווצה ב-9.9% ב-2020, הירידה הגדולה ביותר בתפוקת המדינה ב-300 השנים האחרונות.

אבל השקת החיסונים במדינה היא מהטובות בעולם - עם 26.1% מהאוכלוסייה שחוסנו נכון לאמש, מה שגרם לירידה משמעותית בזיהומים ולאופטימיות שההתפרצות תיבלם בחודשים הקרובים. ג'ונסון אומר שבריטניה בדרך ליהנות מתוצאות אחת מתוכניות החיסונים המהירות בעולם.

אפגניסטן - הקיצונים המוסלמים מתחסנים לראשונה

אפגניסטן החלה את להפעיל קמפיין חיסונים ביום שלישי, תחילה עבור אנשי כוחות הביטחון, עובדי בריאות ועיתונאים, במערכה שעשויה להתמודד עם אתגרים מעלייה חדה באלימות.

המדינה המוסלמית קיבלה מוקדם יותר החודש 500,000 מנות של חיסון אסטרזניקה ממכון בהודו, המייצר את החיסון עבור מדינות בעלות הכנסה בינונית ונמוכה.

אפילו מורדי הטליבאן הלוחמים בממשלת אפגניסטן הודיעו על תמיכתם בקמפיין החיסונים, כזכור אנשי הטליבאן מוכרים כמתנגדי חיסונים ידועים, בעקבות השימוש שעשה צבא ארה"ב בתדמיתו של מתנדב חיסונים לצורך חיסולו של בן לאדן.

פיליפינים - חיסונים תמורת אחיות

בכיר במדינה מצהיר כי הממשלה הפיליפינית תאפשר לאלפי עובדים במקצועות הבריאות, רובן אחיות, להגר לצרכי עבודה לבריטניה ולגרמניה אם שתי המדינות יסכימו לתרום חיסונים לקורונה.

מדינת הפיליפינים, בה יש את המספר הגבוה ביותר באסיה של מקרי קורונה, הקלה את המגבלות שהיא מטילה על אזרחיה המעוניינים לעבוד בשירותי בריאות מחוצה לה. אך היום עדיין מגבילה את מספר אנשי הרפואה שעוזבים את המדינה ל-5,000 בשנה. כעת תמורת חיסונים היא מוכנה להגדיל את מספר האישורים ליציאת עובדים, אישור שהמדינות האירופאיות זקוקות לו ככוח אדם זול לטיפול באוכלוסייה האירופאית המתבגרת.

אינדונזיה - עונשים למי שמסרב להתחסן

ממשלת אינדונזיה הפכה את החיסונים לחובה עבור כל מי שזכאי והזהירה כי תנקוט בצעדי ענישה נגד סרבנים. הרשויות מבקשות לרסן את התפרצות הנגיף המשמעותית ביותר בדרום מזרח אסיה.

הסנקציות המתוכננות כוללות קנסות ועיכובים בתוכנית הסיוע סוציאליות. הרשויות המקומיות יוסמכו להחליט על עונשים לסרבנים. במדינה המוסלמית הענקית, הממשלה מספקת את החיסונים בחינם. עד כה מעל 1.2 מיליון אינדונזים נמצאו חיוביים לנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר