"אל תלכו למסיבות"

השר אדלשטיין: "שהחיסונים לא יכניסו אותנו לאופוריה"

רגע לפני חג הפורים ובצל ההחלטה על העוצר הלילי לצד העלייה במקדם ההדבקה, קורא שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אל תלכו למסיבות, גם לא לטישים. תחגגו בבית" ומתריע מפני אופוריה (חדשות)

השר אדלשטיין (צילום: David Cohen/Flash90)

4.5 מיליון בני אדם כבר חוסנו בישראל - מתוכם, 3,147,000 קיבלו גם מנה שניה של החיסון, אך שר הבריאות יולי אדלשטיין מתריע הבוקר (רביעי) מפני אופוריה מסוכנת.

"שהחיסונים לא יכניסו אותנו לאופוריה", אומר שר הבריאות, "עדיין אין לנו מספיק מחוסנים (שעבר שבוע מהחיסון השני שקיבלו) כדי לחגוג בלי הכרה בפורים".

השר חזר להיסטוריה ואמר כי "כדי לבטל את גזירת המן הרשע, עם ישראל היה בערבות הדדית מלאה וצם עבור אסתר שלושה ימים. אני לא מבקש לצום שלושה ימים. מבקש רק להקפיד על ההנחיות עבור בעלי העסקים שרק עכשיו חזרו, עבור התרבות, המלונות, החינוך. עבור הבריאות שלנו, החיים שלנו. עבור הילדים שלנו שעדיין לא יכולים להתחסן".

אדלשטיין חתם בקריאה: "אל תלכו למסיבות, גם לא לטישים. תחגגו בבית".

קבינט הקורונה אישר הבוקר במשאל טלפוני את חובת הבידוד במלוניות, לשבים לארץ מכל מדינות העולם, וזאת עד ליום שלישי בעוד שבועיים, ה-9.3.21.

משך הבידוד הינו 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למבצעים שתי בדיקות קורונה ושתיהן שליליות, בהתאם לנוהל הקיים. בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב"ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים - מחויבים בביצוע בדיקות לפני ועם הגעתם לישראל אך אינם מחויבים בבידוד, בהתאם לנוהל משרד הבריאות.

התקנה תיכנס לתוקף עם אישורה בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, שצפויה להתכנס הבוקר - וזאת לאחר שהוועדה סירבה לאשר את המשך הבידוד במלוניות - עד לשיחה אמש בין ראש הממשלה, שר הבריאות ויו"ר הוועד יעקב אשר. בשעה 12:30 צפוי אשר להיפגש עם השר אדלשטיין בכדי לדון בתקנות.

אתמול אובחנו בישראל 4,395 נדבקים חדשים בנגיף, מתוך כ-74 אלף בדיקות שנערכו. בכך, אחוז החיוביים עומד על 6.1%. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והבוקר הוא עומד כבר על 0.9, לאחר שלפני מספר ימים ירד ל-0.9. המשמועת: כל 100 חולי קורונה מדביקים 90 אנשים נוספים.

בדו"ח של מומחי אמ"ן שפורסם הבוקר הם מתריעים כי "מקדם ההדבקה מראה עלייה מחודשת בימים האחרונים, אם כי עודנו קטן מ-1".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר