משרד הבריאות מתריע

זיהום הזפת חמור מהמוערך: אין לרחוץ בחופי ישראל בכלל

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות קראו לציבור הרחב שלא להגיע לחופי הים התיכון לפעילות רחצה, ספורט ונופש כדי להימנע ממגע עם הזפת ולאפשר את פעילות ניקוי החופים והפסולת (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים מסייעים אתמול בניקוי החופים מהזפת (צילום: דובר צה"ל)

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מסרו היום (חמישי), כי עדיין יש הגעה של זפת לחופי הים, ופעולות הניקיון והפינוי לא הושלמו. המשרדים קראו לציבור הרחב שלא להגיע לחופי הים התיכון לפעילות רחצה, ספורט ונופש כדי להימנע ממגע עם הזפת ולאפשר את פעילות ניקוי החופים והפסולת.

כזכור, אתמול, לנוכח הזיהום הסביבתי בים התיכון, המתבטא בין היתר בכמויות הזפת המצויות בחופי הים התיכון בימים האחרונים, הוחלט על ידי משרד הבריאות, כי אין לשווק דגים ובעלי חיים ימיים שנידוגו בים התיכון החל מאמש ועד להודעה חדשה.

על אף שנכון לעת זו לא התקבלו ממצאים המעידים על סכנה הנשקפת מצריכת הדגים, למען הזהירות המונעת, דגימות דגים נשלחות למעבדות משרד החקלאות על מנת לשלול נוכחות שאריות מזהמים שונים.

תוצאות הבדיקות צפויות להתקבל בימים הקרובים, אך בינתיים הוחלט לאסור את שיוקו הדגים, מה שעשוי לגרום למחסור בתקופה הקרובה.

כזכור, שופט בית המשפט השלום בחיפה, ד"ר זאיד פלאח, הורה ביום שלישי לצמצם את צו איסור הפרסום שהוצא אתמול על חקירת אסון הזפת בחופי ישראל. במקביל, הממשלה אישרה הקצאת 45 מיליון שקלים לטיפול בזיהום החופים, לפינוי הפסולת לאתרי הטמנה ולהשבת המצב לקדמותו.

על פי החקירה, הזיהום נגרם כ-50 ק"מ מחופי אשקלון לפני כשבועיים ובשל הסערה הגיעו כמויות עצומות של זפת לחופי ישראל - מראש הנקרה בצפון ועד חוף זיקים בדרום.

על פי מידע שהגיע ל-N12, אחת מהספינות החשודות היא מכלית בשם Minerva Helen, שנושאת את דגל יוון. היא יצאה מנמל פורט סעיד ב-11 בפברואר, והפליגה לכיוון מדינת ישראל.

על פי החשד, היא הטילה את הנפט בים ואז הסתובבה וחזרה לנמל אחר במצרים. כעת, הספינה עוגנת בנמל קרטגנה בספרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר