בראיון בחירות

נתניהו: 30 ראשי מדינות מסירים כובע בפנינו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב בחדשות 13 כשהוא מתייחס בהרחבה לנושא הקורונה והמאבק בנגיף, החיסונים, סקרי הבחירות והיחסים עם ממשל ג'ו ביידן (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ 13)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ערך הערב (חמישי), ראיון בחירות רחב בערוץ 13 והתייחס לנושא הקורונה וגם לנושאים הפוליטיים לקראת הבחירות המתקרבות.

"אמרתי שיהיו כאן אלפי מתים ולצערי זה קרה. כמה אלפים מיותרים, כי הפתרון הוא החיסונים. יש כאן מגיפה קטלנית שקורית בכל העולם", אמר נתניהו.

לשאלה האם הוא מתנצל בפני משפחות המתים, התחמק נתניהו ואמר, "אני חושב שכל קורבן הוא דבר נורא. כל מוות במשפחה הוא טרגדיה. אנחנו במאבק משותף. מצטער על זה שלא הצלחנו, אבל ביחד נצליח. נהיה היחידים שנצליח כי הבאתי חיסונים. אם ננהג לפי הכללים, לא נחזור לסגר רביעי. זה תלוי בשמירה על ההנחיות".

נתניהו התייחס לטענות, כי יש מדינות אי אחרות לכאורה שהתגברו על הנגיף, "אנחנו לא מדינת אי, כי יש עשרות אלפי פלסטינים בתוכנו. שלושים ראשי מדינות מורידים בפנינו את הכובע על מבצע החיסונים".

"אין אף מדינה שיצאה מהקורונה - ניו זילנד? לא מדינת אי, גם שם יש עוצר אינסופי", הוסיף נתניהו.

"חבל על כל אחד שהלך, אבל מזה זמן מה אין סיבה שאחד ימות. ניהלנו נכון את הכלכלה אבל יש עדיין עשרות אלפי חיסונים שנלחמים על חייהם, וכשאני בא לעזור להם פוליטיקאים ויועצים משפטיים אומרים אתה בתקופת בחירות" האשים נתניהוה והסביר, "אנשים אומרים תודה על 110 מיליארד אבל יש לי עוד 15 שמונעים ממני, ההחלטה הראשונה בממשלה שאקים - העברת 15 מיליארד שקל".

הוא התייחס לסקרים שמעניקים לו הערב 27 מנדטים: "מציע לך להמתין לבחירות. נקים ממשלת ימין על מלא. יש תשעה מנדטים של הליכוד שרוצים לתמוך בנו".

"נקים ממשלה בלי הפריטטי וכל הדברים האלו. אפשר להיפטר מזה. מה שאמרתי אתמול "תחלואה" התכוונתי תחלואה פוליטית. בגלל מה שהמצביעים ראו, הם יתנו לי את הקולות כדי להקים ממשלת ימין על מלא. בנט לא יהיה איתי ברוטציה, נקבל מספיק קולות", אמר נתניהו.

"העדפתי את החיים לפני כל דבר אחר (חינוך ומסחר). אמרו לי שאם תפתח את הלימודים מלא חלק מ-1.2 מיליון לא מחוסנים ימותו. בבריטניה לא פתחו גם לא כיתה א'", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הזכיר את פורים ואמר, "לפני 2500 שנה קם צורר פרסי שחשב שיכחיד את העם היהודי והוא לא הצליח. המחויבות שלי לעשות הכל, כולל מול כל העולם, כדי למנוע מהאייתלולות להשמיד את המדינה היהודית. אני חי בשביל זה".

לשאלה האם הוא סומך על ביידן בנושא הגרעין, אמר נתניהו "סומך על עצמי. לא מפקיד את ביטחון ישראל בידי אף אחד. חייבים להיות נחושים לשמור על עצמנו. אמרתי לו: 'ג'ו, עם או בלי הסכם, חובתי כר"מ ישראל למנוע הישנות של מעשי הזוועה שנעשו לנו. אעשה כל מה שעל ידי (כולל פעולה צבאית? כולל כל מה שנחוץ) כדי למנוע זאת", והוסיף, "אייצר ברית טובה עם ביידן. הממשלה לא עם בן גביר".

"אני תוקף את התקשורת כי מגיע לה. כל הדיבור על השיסוע לא מתחיל ממני", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר