נזקי הנגיף

מחלימי הקורונה בסיבולת גופנית של בני 80

סקר חדש למחלימי קורונה שבוצע במכון לפזיותרפיה בבילינסון, מצא כי הסיבולת הגופנית של מחלימי הקורונה בגיל ממוצע של 45 - שווה לסיבולת הגופנית של בני 80 (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סקר חדש למחלימי קורונה שבוצע במכון לפזיותרפיה בבילינסון מצא כי הסיבולת הגופנית של מחלימי הקורונה בגיל ממוצע של 45 שווה לסיבולת הגופנית של בני 80.

במסגרת הסקר שנערך על כ-30 מחלימים בוצעו שתי בדיקות. בבדיקה הראשונה בדקו הליכה קצרה של 6 דק, בה המחלימים הלכו 450 מ׳ כאשר הממוצע הוא 700 מ׳ ובדיקה נוספת שבוצעה, ״לשבת לקום״ המחלימים עשו זאת 14 פעמים כאשר הממוצע הוא 30.

במקרים אלו הקו המנחה בעבודה עם מחלימי הקורונה הוא "GO SLOW" הכוונה היא הורדת עומסים ומתן מנוחות ארוכות בשונה ממצבים רגילים שבהם נרצה לדחוף מטופלים למקסימום.

התבטאות מחלת הקורונה בשלב האקוטי לא תעיד על התסמינים המאוחרים.

נירה כהן צוברי מנהלת מכון הפיזיותרפיה ומדריכת חדר כושר בבילינסון מספרת: "אנו רואים טווח גילאים גדול בקרב המחלימים משנות ה-30 המוקדמות ועד 80. כאשר התופעות המאוחרות יכולות להופיע במערכות שונות בגוף לדוגמא: לב, ריאה, מערכת שריר שלד ועוד. הטיפול שלנו מתמקד בתסמינים הרלוונטים של כל מטופל. הדגש הוא להקשיב לגוף יותר מהרגיל ולהתקדם בעומסי התרגול באופן איטי. לוודא שיש להם יכולת דיבור רציף בזמן מאמץ ואינם נכנסים לקוצר נשימה משמעותי".

רן לוי פיזיותרפיסט בביה״ח בילינסון מספר: "מטופלים רבים לא חוזרים לתפקוד מלא מבחינה גופנית שמתבטאת בפעולות יומיומיות או אפילו בחזרה לשגרת עבודתם. בבדיקות שערכנו מצאנו כי הסיבולת הגופנית של המחלימים ירדה משמעותית כתוצאה מהמחלה וזה התבטא בקוצר נשימה, בכאבי שרירים ועוד. כל המטופלים האלה סובלים מתסמינים שמלווים אותם גם לאחר החלמתם וכאן תפקידנו במחלקת הפיזיותרפיה להדריך אותם, להביא אותם לשיפור משמעותי ולתמוך בהם לאורך הדרך״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר