השמיים ייפתחו?

הוריאנט הניו יורקי - התגלה בישראל; "החיסונים ילכו לפח"

בזמן הדיון על המתווה לפתיחת השמיים, מעדכן משרד הבריאות כי אותרו בישראל לראשונה 3 מקרים עם הוריאנט הניו יורקי, כולם בני משפחה אחת; ד"ר אלרעי פרייס מזהירה שהחיסונים ילכו לפח (ארץ)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

משרד הבריאות מעדכן היום (שלישי) כי במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותרו באמצעות תהליך ריצוף, 3 מקרים עם הוריאנט הניו יורקי, כולם בני משפחה אחת.

הזן הניו יורקי התגלה לפני כשלושה חודשים בעולם ומצוי בעיקר בניו יורק ארה"ב. בנוסף, אותרו 2 מקרים, בתהליך ריצוף של הוריאנט 1.525, שמקורו באפריקה ומצוי בריצופים באנגליה, ארה"ב ניגריה וירדן.

הפרסום, בזמן בו דנים בקבינט הקורונה על מתווה הכניסה לארץ והיציאה ממנה והאפשרות לפתוח את השמיים ולבטל את וועדת החריגים. משרד הבריאות מנסה למנוע את אישור המתווה אותו גיבשו במל"ל.

לפי אותו מתווה, יבטלו את וועדת החריגים וכל מי שחוסן בשתי מנות יוכל לטוס חופשי, יתנו אפשרות "בטווח הזמן המיידי" לכניסת 3000 אזרחים ישראלים ביום, תוך פיקוח של וועדת חריגים לגבי יציאה מהארץ למי שלא התחסן, והגברת האכיפה המשטרתית לוודאות כי הנכנסים לישראל שומרים על הבידוד.

אך במשרד הבריאות כאמור, מתנגדים למתווה בין היתר בשל החשש כי אי פיקוח על הכניסה לישראל, תביא לכניסת מוטציות נוספות שיעלו מחדש את התחלואה.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, הזהירה כי "אנחנו רואים מוטציות רבות בחוץ, לא רק מניו יורק. חייבים לראות שהאנשים שנכנסים פנימה לא יהיו רק תחת אכיפה של המשטרה, שלא נמצא את עצמנו בתוך חודש בקטסטרופה ונשאל איך הכנסנו לכאן אנשים עם מוטציות. במצב כזה החיסונים עשויים ללכת לפח, חייבים להיזהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר