למרות החשש

השרים אישרו: ישראלים יוכלו לשוב ארצה בלי צורך באישור

משרד הבריאות התריע בדיון בקבינט הקורונה מפני פתיחת השמיים, מה שעלול להביא להתפרצות המוטציות - אך בכל זאת, אישרו השרים את המתווה שיכניס 3,000 ישראלים לארץ - מידי יום (בארץ)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) את קבינט הקורונה כדי להמשיך ולדון במתווה כניסה ויציאה לישראל וממנה, והקבינט אישר עקרונית את המלצת המל"ל, למרות התנגדות משרד הבריאות. בהתאם למתווה, פעילות וועדת החריגים תצומצם משמעותית.

השרים אישרו את המתווה שיאפשר כניסת עד 3,000 אזרחים ישראלים ביום החל מיום ראשון הקרוב, ע"פ מתווה תעופתי ובהיקף טיסות שיקבעו ע"י משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות. (כניסת עולים חדשים תימשך במתכונת הקיימת).

מספר זה יכלול גם את העוברים במעברים היבשתיים, בהתאם לתיאום שיבוצע בין שרת התחבורה ושר הפנים. שרי התחבורה והבריאות ימסרו דיווח בכל ישיבת קבינט ובהתאם לצורך ימליצו על שינויים.

עוד הוחלט לחייב ישראלים החוזרים מחו"ל בבידוד ביתי ע"פ הנחיות משרד הבריאות לרבות בעניין הבדיקות המקדמיות, מלבד אזרחים מחוסנים או מחלימים שגם הם יידרשו לעבור בדיקות.

כמו כן, אישרו לאכוף את הבידוד הביתי בצורה ממוקדת ע"י משטרת ישראל ולתעדף את משימת אכיפת בידוד לחוזרים מחו"ל בעדיפות עליונה.

בנוסף, הוחלט להקצות למשטרת ישראל את המשאבים הנדרשים לביצוע משימת האכיפה בדגש על תוספת עד 660 פקחים עובדי מדינה בתיאום עם המשרד לבט"פ.

השרים אישרו בנוסף להמשיך ולקדם את האמצעים הטכנולוגיים ואת החקיקה הנדרשת לשימוש בהם לאכיפת בידוד ביתי, ולהפעיל מלוניות בידוד לטובת אזרחים אשר אינם יכולים לקיים בידוד ביתי.

קבינט הקורונה אישר בנוסף לאפשר לאזרחי ישראל מחוסנים לצאת מישראל במגבלת היקף הטיסות שיקבע ע"י שרת התחבורה ותוך עמידה בתנאי משרד הבריאות, ובמקביל להפעיל ועדת חריגים ליציאה מישראל שתדון בבקשות של אזרחים המבקשים לצאת שאינם מחוסנים.

ועדת ההיתרים הקבועה לטיפול בבקשות של מי שאינם אזרחים ישראלים תמשיך לפעול בראשות משרד הפנים.

שעה קלה אחרי אישור הקבינט, נמסר ממשרד התחבורה כי יאפשרו תחילה רק כניסת 1,000 ישראלים מידי יום.

שרת התחבורה מירי רגב קיימה הערב הערכת מצב לאחר החלטת הקבינט להשבת הישראלים לבחירות, וסיכמה כי בשלב הראשון של החזרת הישראלים לבחירות, ייכנסו לישראל לא יותר מ-1,000 ביום וזאת על מנת לוודא את אפקטיביות האכיפה לצד אספקה של מלאי הצמידים האלקטרונים, שיאפשרו פיקוח מיטבי והדוק על הבידוד הביתי. כל זאת במטרה למנוע פגיעה במאמץ החיסונים והרעה בנתוני התחלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר