'שותים במגילה'? הדו"ח המוזר נחשף

ג' מאיימת: נשקול לנתק קשר עם המשטרה בנושאי קורונה

מסמך מוזר שהנפיקה המשטרה, מוכיח לדברי יהדות התורה כי איסור הכניסה לי-ם ב'שושן פורים' הגיע בעקבות בורות ושקרים • והאיום: ערים חרדיות ינתקו קשר עם המשטרה בנושאי הקורונה (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר תשפ"א | 03.03.21
ישיבת סיעת יהדות התורה, היום (צילום: דוברות)

שלושה ימים לאחר אירועי שושן פורים בדרכים המובילות לירושלים, בישיבת סיעה מתוחה של יהדות התורה נטען, כי דו"ח מודיעיני תלוש מהמציאות, של משטרת ישראל, שהוצג ב'קבינט הקורונה', הוא שהוביל לאיסור הכניסה לעיר.

לדברי הח"כים, בדו"ח נכתבו שקרים נגד החברה החרדית, בהם בין היתר ש"נהוג בזמן קריאת המגילה לשתות משקאות אלכוהוליים" - נתון מגוחך וכוזב.

"במסמך נכתב, כי ישנם נתונים על כך שבציבור החרדי שותים 'עד דלא ידע', ישנה אלימות ומשתכרים. כשאלו השיקולים, מובן מדוע הוטל עוצר כה מופרך על ירושלים בשושן פורים", אמרו חברי הכנסת בכעס.

במהלך הישיבה החליטו הח"כים לאותת לממשלה, והודיעו כי אם יוטל סגר בפסח, המפלגה לא תשתף פעולה עם הממשלה. "נהיה נתונים רק להכרעת גדולי ישראל, האם לציית לסגר כזה", נאמר.

הצעידה הרגלית לירושלים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

כמו כן, הועלה רעיון לפנות לארבעת ראשי הערים החרדים ולקרוא להם לנתק קשר עם המשטרה בנושאי קורונה, בעקבות התנהלותה בימי הפורים, עד שתגיע התנצלות רשמית מגורמי האכיפה.

ח"כ ישראל אייכלר הגדיל ואמר: "יש לנתק כל קשר עם השלטון בנושא הקורונה, עד שראש הממשלה יתנצל בפני האזרחים החפים מפשע, ותהיה חקירה על תהליך קבלת החלטות נגד הציבור החרדי".

בסיומה של הישיבה הוחלט על הצעדים הבאים: תחילה, באשר ל'בג"ץ הגיור', יהדות התורה תדרוש חוק גיור הלכתי, ולא ממלכתי.

כמו כן, הובעה דרישה לפתוח בחקירת ההחלטה על השבתת התחבורה הציבורית בשושן פורים לירושלים, ולכנס את ועדת הכלכלה כדי לבטל החלטה זו, כדי לבטל את הקנסות שניתנו בעקבותיה.

בנוסף, הסיעה תיוועץ בגדולי ישראל על המשך שיתוף הפעולה עם הממשלה וקבינט הקורונה.

עוד הוחלט, לא לשתף פעולה עם גופי תקשורת המפרסמים דברים נגד הציבור החרדי, כשהכוונה היא נכון לעכשיו ל'חדשות 12', בעקבות ה"תחקיר" המקומם על אפליית חרדים לטובה בכניסה לארץ.

המסמך המשטרתי המוזר

בתגובה לטענות הח"כים החרדים, נמסר ממשטרת ישראל, כי היא "פועלת בשנה האחרונה למען בלימת התפשטות נגיף הקורונה ובריאות הציבור ברחבי הארץ, וזאת לצד אתגרי המשטרה בטיפול במשימות השגרה- המאבק בפשיעה, באלימות ובתאונות הדרכים".

"המדובר במשימה לאומית המוטלת על משטרת ישראל ונעשית על ידי אלפי השוטרים והשוטרות המשרתים בה במקצועיות, בשוויוניות וללא משוא פנים מידי יום, מתוך תחושת שליחות למען אזרחי המדינה".

"כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, נדרשת משטרת ישראל לחוות עמדתה בנושאים המצויים בין תחומי אחריותה אל מקבלי ההחלטות, לא אחת, כפי שנעשה גם לקראת חג הפורים".

"חוות הדעת המוצגות על ידי המשטרה נבחנות ומאושרות כנדרש ומציגות את המצב לאשורו. מצער שחומרים המוצגים בפני הגורמים הרלוונטיים מועברים לאמצעי תקשורת תוך עיוותם. משטרת ישראל תמשיך את מאבקה באופן נחוש ושוויוני למען הציבור ובריאותו", סיימה המשטרה את תגובתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר