16 ימים לבחירות

איילת שקד: "החרדים צריכים להבין שהם לא ישות בודדת"

"נתניהו נכשל בשלוש מערכות, בנט צריך לקחת את המושכות" • "החרדים צריכים להבין שהם לא ישות בודדת, יש עוד אנשים במדינה" • "לא נשב תחת לפיד" • איילת שקד בריאיון באולפן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

16 ימים לבחירות התייצבה ח"כ איילת שקד, בכירת 'ימינה', לריאיון באולפן 'כיכר השבת' והתייחסה לאפשרות של ישיבה לצד החרדים בממשלה, פסלה ישיבה תחת יאיר לפיד וסירבה לפסול את איתמר בן גביר. צפו בריאיון המלא.

על הסקרים המנבאים ל'ימינה' כ-12 מנדטים אומרת שקד: "ימינה מתחזקת, גדעון סער יורד, אני מאמינה שנעבור אותו. הציבור מבין שאם רוצים לשמור על שלטון הימין צריך להצביע 'ימינה'. רק הצבעה ל'ימינה' תבטיח ממשלת ימין, כשמסתכלים מי יכול להיות ראש ממשלה, בנט , סער או לפיד, אין ספק שבנט".

לדבריה: "בנימין נתניהו נחלש בסקרים, ניתן לראות את זה. הציבור צריך להבין שהקרב הוא בעצם בתוך הימין. שמעתי שגם דרעי אמר שלא הולכים לבחירות חמישיות והוא צודק. אי אפשר לגרור את המדינה ממערכת בחירות לשנייה, בנט היחיד שמתאים לקחת את המושכות".

"ימינה לא תלך לממשלה בראשות לפיד, נקודה. יש שמונים מנדטים מהימין, השלטון צריך להישאר בימין, נתניהו כבר שלוש מערכות בחירות לא מצליח להרכיב ממשלה. אי אפשר לשעבד את המדינה למערכות בחירות, יש דברים שצריך לטפל בהם. אנחנו לא נשב בממשלה שיאיר לפיד עומד בראשה. לא נסכים לשבת תחתיו גם בממשלת רוטציה".

המטרה של 'ימינה' היא להפיל את נתניהו מהשלטון?

"המטרה שלנו זה להקים ממשלה יציבה במדינת ישראל שתחלץ את ישראל מהבוץ שבה אנו נמצאים. אנחנו במשבר מתמשך שקשור לנתניהו שלא מצליח הלקים ממשלה, משבר בריאותי קשה עם אלפי מתים, אנחנו נגיע לסגר רביעי, זה רק עניין של זמן, זה יבוא אחרי הבחירות והכלכלה במצב לא טוב".

ח"כ שקד התייחסה לשותפות עתידית עם הסיעות החרדיות: "בוודאי, החרדים יכולים להיות שותפים. בנושא הגיור החרדים יודעים היטב שאנחנו התרענו ואמרנו שאם לא נחוקק חוק גיור ממלכתי - בג"צ יתערב. ראש הממשלה מינה את משה ניסים, הוא אדם דתי, בן של רב ראשי לישראל, הוא הביא מתווה גיור ואמרנו שנקבל אותו.

"החרדים אומרים 'לא לא', אבל אין להם פתרון, החרדים צריכים להבין שהם לא ישות בודדת במדינה, יש עוד אנשים במדינה הזאת, חרדים, מסורתיים, חילוניים, דתיים, צריכים להגיע למתווה מוסכם. המתווה של משה ניסים זה מתווה מאוזן. כשרוצים את הכל בסוף נשארים בלי כלום".

השאיפה שלך לחזור למשרד המשפטים?

"זו בהחלט אופציה, גם משרד האוצר בכדי לחלץ את ישראל מהבוץ, גם משרד החינוך, אבל אנחנו מחלקים תייקם לפני שיש בחירות, קודם נראה כמה מנדטים נקבל".

שקד מצהירה: "לא נאפשר לחוק צרפתי שיחול על ראש הממשלה לעבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר