אסון הזפת

גמליאל חשפה: הזיהום הגיע מאוניה שיצאה מאיראן

השרה גילה גמליאל חשפה הערב, כי האוניה האחראית על הזיהום בחופי ישראל, היא בבעלות לובית ויצאה מאיראן; "גילינו שלא מדובר רק בעבריינות סביבתית אלא בטרור", אמרה (ארץ)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אסון הזפת בחופי ישראל, על פי דבריה של השרה גילה גמליאל הערב (רביעי), מתברר כי האונייה האחראית לזיהום הנורא יצאה מאיראן.

לדברי גמליאל: "לאחר שצמצמנו את מספר החשודים באירוע, גילינו שלא מדובר רק בעבריינות סביבתית - אלא בטרור סביבתי. אוניה פיראטית בבעלות חברה לובית שיצאה מאיראן - אחראית לפיגוע הסביבתי".

על פי החקירה, הזיהום נגרם כ-50 ק"מ מחופי אשקלון לפני כשבועיים ובשל הסערה הגיעו כמויות עצומות של זפת לחופי ישראל - מראש הנקרה בצפון ועד חוף זיקים בדרום.

על פי החשד, היא הטילה את הנפט בים ואז הסתובבה וחזרה לנמל אחר במצרים. כעת, הספינה עוגנת בנמל קרטגנה בספרד.

דיווח על הזפת בחופים (צילום: חדשות הערב כאן 11)

לפני יותר משבוע, שופט בית המשפט השלום בחיפה, ד"ר זאיד פלאח, הורה לצמצם את צו איסור הפרסום ואמר: "לפני כשבוע פקד את מדינת ישראל אירוע זיהום חמור ביותר שידעה המדינה בכך שנפלטה זפת מהים לאורך רצועת החוף. זיהום זה פגע באופן קשה בחי, בצומח ובמערכות האקולוגיות של חופי הים התיכון".

"אין חולק שיש לאפשר לרשויות החקירה למצות את החקירה עד תום כדי להביא את האחריות למעשה הנפשע לדין. אין חולק שאין לעשות פעולה שיש בה להפריע למהלך התקין של החקירה".

השופט אמר עוד כי "נציגי כלי התקשורת במדינה עמדו על זכות הציבור לדעת וביקשו לבטל את הצו. לטעמם מדובר בצו מחמיר שהוצא לאחר פרסומים רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר