מדבר על הכל

יאיר גולן: בני גנץ לא היה צריך להיות רמטכ"ל

הסקרים הלא מחמיאים; ההתרסקות של בני גנץ; הביקורת על הקמפיין נגד החרדים; הביקור בבית הגר"ח קנייבסקי וימי הקורונה • סגן הרמטכ"ל במיל', ח"כ יאיר גולן, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל') ח"כ יאיר גולן צופה על ההתרסקות של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ולא מופתע. בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' מתייחס גולן לסקרים הלא מחמיאים למרצ, הקריאות לפרישה מהמרוץ, לקמפיין האנטי חרדי ממנו הוא מתנער, הביקורת על התנהלות קבוצות במגזר החרדי בימי הקורונה והרצון לחיים משותפים. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון התייחס גולן לקמפיין האנטי חרדי של מר"צ: ראינו את הקמפיין של מרצ עם תמונת הגר"ח קנייבסקי, 'הם לא יחליטו' ועוד.

"אף שאני חושב שהקו הכללי היה מוצדק, אני לא מזדהה עם כל מודעה שיצאה".

'מסוכן לבריאות הציבור' על האדמו"ר מויז'ניץ, זה לא שיסוי?

"לא אהבתי, זאת אחת המודעות שלא אהבתי, אבל זה שאנשים בעלי עמדה ציבורית קוראים לציבור לפתוח ולא לעמוד בהנחיות הממשלה - בעיני זה לא ראוי...

"המסר שלי לחרדים הוא אחד: קחו אחריות. אתם היום 12.5% מהאוכלוסייה בישראל; קחו אחריות. אתם לא יכולים להסתגר בקהילות שלכם ולהגיד 'כל השאר לא מעניין אותי'".

מה חשבת על השיחות של ראש הממשלה נתניהו עם בית מרן הגר"ח קנייבסקי?

"נתניהו אכן היה צריך לדבר עם הרב לפני ההחלטות. גם לי יש ניסיון עם הרב קנייבסקי: כאלוף פיקוד העורף הלכתי אליו כדי להפיץ בציבור החרדי דיסקים עם הנחיות איך להתנהג בשעת חירום, וקיבלתי את ברכתו. כך היה צריך לעבוד גם פה, מההתחלה".

"אחד הכישלונות הגדולים של הממשלה הזאת, שבתחילת הגל הראשון היה צריך לבוא אל ראשי הציבור החרדי ולהסביר להם את הדברים, ולא עשו זאת".

"אבל אחרי זה, בהמשך, כשהדברים הובהרו, אני אומר לך: היו בתוך הציבור החרדי אנשים חסרי אחריות, שעודדו פעילות חסרת אחריות, שהגדילה את התחלואה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר