וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

הגר"ח קנייבסקי חשף: היכן הוא מוזכר בספר ה"חזון איש"?

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, חושף לראשונה בשיחה אישית היכן הוא מוזכר בספרו של ה'חזון איש'; וגם, הציון בכתב ידו; צפו (חרדי)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר, שמתפרסם לראשונה ב 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מספר במספר הזדמנויות שונות על הספרים ששימשו אותו בחיבוריו השונים.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

בסרטון שצולם לפני מספר שנים, משוחח תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, עם מרן שר התורה על השאלה האם הוא מוזכר בספרי ה'חזון איש'.

מרן שר התורה עם תלמידו הקרוב הרה"ג אורי טיגר

התברר כי הגר"ח אינו מופיע במפורש בשמו, אלא ה'חזון איש' (קדשים בליקוטים סי' ו' סק"א) כתב תירוץ על קושיא שהקשה לו מרן שר התורה.

ב'חזון איש' הפרטי של מרן שר התורה, הוא כתב בכתב ידו על אותו מקום בחזון איש (קדשים בליקוטים סי' ו' סק"א): "זה שאלתי בעזה"י".

הגר"ח, בכתב ידו - "זה שאלתי בעזה"י", בספר ה"חזון איש" הפרטי

"אני לא מוזכר אבל הוא מביא קושיא שלי", מספר מרן שר התורה לרב טיגר, שתהה אם הרב עצמו לא מוזכר ב'חזון איש'. הרב טיגר הוסיף ותהה האם הגר"ח הקשה לו את הקושיה, ומרן משיב: "הוא כותב שהקשו את זה".

לאחר מכן הובאו בפני מרן שר התורה, ה'חזון איש' וגמרא זבחים, ולאחר עיון קל הוא מצא את הקושיא: "זאת הקושיא, אני שאלתי אותו", הוא מספר, "אבל לא כתוב את השם שלי".

"אבל הוא כותב נשאלתי?", מחדד הרב טיגר, והגר"ח משיב: "אני שאלתי אותו, כן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר