חקירה משותפת

הודו: איראן אחראית למטען ליד השגרירות הישראלית

ההודים זועמים על טהרן, לאחר שבחקירת המודיעין שערכו עלה כי האיראנים הם אלו שהטמינו את מטען החבלה ליד שגרירות ישראל בניו דלהי באמצעות פעילים מקומיים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיצוץ (צילום: מתוך טוויטר)

ההודים טוענים כי ניסיון הפיגוע בשגרירות ישראל בניו דלהי שבהודו לפני כחמישה שבועות, הוא אכן ניסיון טרור של משמרות המהפכה האיראניים באמצעות כוח קודס. לטענתם, המטען הונח כנקמה על חיסולו של מפקד משמרות המהפכה, קאסם סולימני ומדען הגרעין מוחסן פחריזאדה.

הדיווח על כך בעיתון "הינדוסטאן טיימס", טוען כי את המטען הניחו מוסלמים שיעים מקומיים שניסו להפנות את האשמה דווקא על דאעש אך כוחות המודיעין ההודיים בשיתוף מומחים ישראלים הצליחו לעלות על עקבותיהם.

החוקרים הגיעו למסקנה כי מדובר בפעולה איראנית בעקבות מכתב איומים שנשלח לשגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא, ולפי סגנון הכתיבה ורמזים נוספים מדובר באיראנים.

האיראנים עד כה סירבו להגיב, אך ההודים כבר זועמים עליהם על ניהול המאבק שלהם נגד ישראל על אדמתם. ההודים חשים נבגדים שכן בניגוד ללחץ הבינלאומי עליהם הם ממשיכים לטפח את היחסים עם טהרן ואילו האיראנים עושים בכך שימוש שגורם להם נזק.

יצוין, כי לא היה מדובר במטען גדול, וככל הנראה לא הייתה כוונה לפגוע בבני אדם אלא רק לגרום לאיום על הישראליים. ייתכן מאד שהאיראנים לא חפצו להסתבך באמת עם ההודים ולכן המטען היה קטן ולא מסוכן ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר