דעה

חילונים, אל תאמינו לגדעון סער // ישי כהן

ככל שמועד הבחירות יתקרב, הפוליטיקאים שמבקשים להחליף את בנימין נתניהו, יגבירו את התקפותיהם נגדנו, נגד הציבור החרדי. בואו, יש מקום לכולם, אך זכרו: שנת ההסתה עלולה לעלות בחיי אדם חרדיים (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

כשבועיים ימים לפני הבחירות לכנסת ה-24, וגדעון סער, יו"ר 'תקווה חדשה', עושה הכל כדי לאבד את שאריות האמון שעוד נותרו כלפיו.

אנחנו, כבר התרגלנו. ככל שמועד הבחירות יתקרב, הפוליטיקאים שמבקשים להחליף את בנימין נתניהו, יגבירו את התקפותיהם נגדנו, נגד הציבור החרדי. בואו, יש מקום לכולם, אחרי שנת ההסתה המחרידה שעברנו, מאז פרוץ מגיפת הקורונה.

לא רק איווט או לפיד, לא מרצ או נפתלי בנט - אפילו גדעון סער, צולל למים העכורים ומטיח רפש ובוץ במגזר החרדי. ככל שהוא צולל בסקרים ומאבד מנדטים, כך הוא מעמיק את צלילתו בזוהמת השנאה והפצתה.

סער, היה נחשב לאחד הפוליטיקאים הקרובים למגזר החרדי. כזה שביקר במעונו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי - לכאורה יותר מכל פוליטיקאי שאיננו חרדי.

והנה, לאחר שבתוך שלושה חודשים איבד שבעה מנדטים בסקרים, בעוד יאיר לפיד עולה במקביל בשישה מנדטים, הוא החל לדבר נגד החרדים, נציגיהם וה"שליטה" שלהם, כביכול, בממשלת נתניהו. "המפלגות החרדיות כפו שיתוק", התבטא סער במסגרת המאבק על קולות השנאה.

זכותו של כל אחד לדון על כוחם של החרדים בממשלה, כמובן, אבל כשזה מגיע מפוליטיקאי, שיסכים למכור הכל כולל הכל לחרדים, רק כדי שיסכימו לשבת איתו בממשלה, זה מביך מאוד, ומפורר את מעט האמון שעוד נותרה כלפיו.

דווקא הפוליטיקאים החרדים נוהגים נכון כשאינם מתרגשים מהאמירות של סער ובנט. נכון, לא נעים לשמוע את האמירות הללו, קשה לראות אותם רוכבים על גל ההסתה, מדכא לראות איך בקלות מופצת פה שנאה, אך עדיין, עדיף שקולות שונאי החרדים יפלו לידיהם של סער ובנט, כאלו שלא באמת שונאים אותנו - מאשר לידיו של איווט ליברמן.

ואתם, סער ובנט - זכרו, למילים יש כוח. שנת ההסתה עלולה לעלות בחיי אדם חרדיים, אתם, לכאורה לא תרצו שהדם יהיה על ידכם בשביל עוד כמה קולות. עצרו את שיח השנאה, עצרו את השיסוי.

יחד עם זאת, האמירות הללו על גבם של החרדים - צריכות להעיר אותנו, את כולנו. לא להתפתות לקמפיין של החרמת הבחירות, זה לא הזמן למשחקים.

לכולם יש ביקורת על הנציגים החרדיים, איש איש ומניעיו, קהילה וקהילה והאינטרסים שלה, אבל אם אנחנו לא רוצים שהמצב יהיה גרוע עוד יותר - נצטרך שתי מפלגות חרדיות גדולות ומשמעותיות.

או כמו שאמר הבוקר גדעון סער, שאם נקבל ממשלת נתניהו נוספת - "זו ממשלה שלא תביא שום שינוי והמדינה תמשיך להידרדר למקומות טובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר