עם סירת הים-בולנס

לפני פתיחת החופים: תרגיל ימי בכנרת • צפו

בעונת הרחצה בשנה שעברה טבעו 12 בני אדם בכנרת; כדי להיערך לפתיחת החופים בזמן הקרוב, נערך בהם תרגיל - במסגרתו בוצעו "חילוצים" לנוסעי הסירות • תיעוד (אקטואליה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
במהלך התרגיל (צילום: מד"א)

בשנה שעבר אירעו 12 מקרים שונים של טביעה בחופי הכנרת, בשל כך הוחלט השנה להיערך מראש ואתמול (ראשון) נערך תרגיל דמה בחופי הכנרת.

בעוד שבועיים עתידה להיפתח עונת הרחצה, מגן דוד אדום קיים כאמור תרגיל ימי בחופי הכנרת. התרגיל נערך בשיתוף שיטור ימי כנרת בעומק הימה, דרומית לחוף עין גב ובמסגרתו טופלו באמצעות סירת הים-בולנס של מד"א וכלים מיוחדים נוספים של הארגון פצועים מאירוע בו אופנוע-ים התנגש בסירה עם מספר מבלים בלב הכנרת.

במסגרת תרגיל חולצו נוסעי הסירה ומשיטי האופנוע ע"י סירת הים-בולנס וסירה של השיטור הימי והועברו תוך כדי טיפול רפואי עוד במי הימה לחבירה עם הטרקטורונים המיוחדים של מד"א בקו המים והעבירו את הפצועים עד לפתח אמבולנס שהמתין בסמוך.

כאמור בעונת הרחצה בשנה שעברה, טבעו בכנרת 12 אדם. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותם של שלושה, כאשר 9 הפצועים האחרים פונו להמשך טיפול בבתי החולים במצב קל ובינוני.

ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כנרת עידן גרינבאום אמר: "עונת הרחצה שתיפתח בקרוב תהיה קרוב לוודאי אחת העמוסות והמאתגרות שכלל הגורמים האחראים על הכנרת וחופיה ידעו בעשורים האחרונים. הנופשים ישובו אל האגם שהם כל כך אוהבים במספרים שספק אם ידענו כמותם בעבר. המועצה האזורית עמק הירדן ואיגוד ערים כנרת נערכים ביחד עם כל יתר הגופים, לאפשר להם ליהנות ולבלות כאן בבטחה ולשוב בשלום לביתם".

דודו ברגר, חובש בכיר במד"א אשר פיקד על התרגיל, סיפר: "מטרת התרגיל שקיימנו הייתה לתרגל את חובשי הים-בולנס של מד"א תוך שילוב הטרקטורון החדש – על מנת להעניק במקרה אמת טיפול רפואי לחולים ופצועים באופן המהיר, היעיל והמקצועי ביותר."

מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן: "כבכל שנה נערכנו מבעוד מועד באופן נרחב ומקצועי על מנת לאבטח רפואית את הישראלים הרבים הצפויים להגיע בחודשי הקיץ לחופי הרחצה ולאתרי הנופש סביב הכנרת, תוך הקפדה על הנחיות התו הירוק".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר