במשרד הבריאות פוחדים

חובת מסכה למחוסן: מדוע ישראל מחמירה יותר מארה"ב?

הנהלת משרד הבריאות מסרבת ליישר קו עם ה-CDC, המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, שבדק ומצא כי מחוסנים מקורונה לא חייבים לעטות מסכה • וגם: הצורך - שאיננו - במסכה במרחב הפתוח (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהנהלת משרד הבריאות אין בשלב זה כוונה לבטל את חובת עטיית המסכה בחללים סגורים, למרות הנחייתו של ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות בארה"ב) כי אנשים שחוסנו לקורונה יכולים להיפגש ביניהם ללא מסכות.

לפי מרכז הבקרה האמריקני, מהגורמים הנחשבים והמוסמכים בעולם בעניינים שכאלו, גם מבוגרים שקיבלו את החיסון יכולים להיפגש עם נכדיהם - שאינם בקבוצת סיכון - בלי מסכות, על אף שאלו כידוע עדיין לא יכולים להתחסן.

ההסבר שמספקים בישראל לעמדה השונה, המחמירה, הוא בשל המידע החסר בנוגע לסכנה שהמתחסנים והמחלימים אולי עלולים להידבק בנגיף במובן של העברתו הלאה, לאחרים, אף שהם עצמם לא יחלו.

בראיון שהעניק ל'כאן רשת ב', אמר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש: "לפחות כעת, שאנחנו לא יודעים מה מידת ההגנה של החיסון מפני הדבקה, אנחנו רוצים לשמור על מקדם הגנה נוסף".

הפרויקטור, בראיון ל'כיכר'. ארכיון (צילום ועריכה: הלל רוזנברג)

"האמת", הודה הפרופסור, "שבחוץ - כשמסתובבים בים או במרחבי הטבע - החשיבות של המסכות הרבה יותר נמוכה, ואפשר לוותר עליהן, רק שהענין פה הוא לא ליצור בלבול נוסף, איפה צריך ואיפה לא".

פרויקטור הקורונה עדכן, כי "בגלל זה, ההנחיה למשטרה היא לא לאכוף במקומות כאלה, אלא להתמקד בבידוד לשבים מחו"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר