הביקורת על ה'רמזור'

ד"ר אלרעי פרייס: "רוצים לייצר תוכנית אחרת לבתי הספר"

ראש שירותי בריאות הציבור הגיבה לביקורת על שיטת הרמזור במערכת החינוך, בימים אלו של פתיחת המסחר • בנוסף, העריכה פרייס כי בדיקות מהירות יאושרו לקבלת תו ירוק, בתוך שבועיים (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ועדת החוקה דנה היום (שלישי), בפעימה השלישית של פתיחת המשק והחזרה לשגרה, ברקע הצלחת מבצע החיסונים והירידה בשיעורי התחלואה הקשה.

כזכור, זעם ציבורי התעורר כשבשתי שכונות מרכזיות בירושלים, נווה יעקב וגוננים, הלימודים הושבתו אחרי שהשכונות הפכו לאדומות ליומיים בלבד. בפועל, לאחר התערבות ראשי 'ש"ס' ו'יהדות התורה', דרעי וגפני, ההחלטה בוטלה - אך הד"ר אלרעי פרייס אמרה כי בתוכנית משרדה לפתור את הבעיה לחלוטין, כאשר יוקם מנגנון שונה מהרמזור הכללי: "אנחנו רואים שהרמזור בעייתי כי הוא משתנה בצורה מהירה ולא מתאפשרת יציבות להורים לתכנון קדימה. מצד אחד רוצים רמזור עדכני ומצד שני רוצים לתת למערכת זמן היערכות וגם זמן ערעור לראשי רשויות. עדיין לא מצאנו מנגנון טוב וההרגשה היא שבכל זאת צריך מנגנון לכיתה בטוחה, במנותק מהרמזור".

אחד מהדברים העיקריים בפעימה השלישית הוא פתיחת אולמות האירועים, שלושה שבועות לפני חג הפסח, כדי לאפשר קיום חתונות. ע"פ המתווה שאושר, אחוז מועט מהנוכחים בשמחה יוכל להביא תוצאת בדיקה שלילית ולהיכנס.

בניסיון להבין האם הכללת בעלי בדיקה שלילית ב'תו הירוק' תמשיך לעוד ענפים, הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי פרייס, כי הצפי הוא בעוד כשבועיים: "מטרת התו הירוק היא ליצור מקומות בהם הסיכון לתחלואה יותר נמוך וכך להתיר כניסה של יותר אנשים ולאפשר חיי משק תקינים. אנחנו מקדמים את כניסתן של הבדיקות המהירות וצריך לראות איך הגורמים השונים הדוגמים מדווחים לנו על תוצאות חיוביות שהן בחשד מאוד גבוה לתחלואה. אתמול נערך דיון מקצועי איך להתייחס למקרים החיוביים ואני מקווה שתוך שבועיים נוכל להשתמש בהן לטובת התו הירוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר