האיומים הועילו

האוצר יעביר 630 מיליון ש"ח לבתי החולים

בעיכוב של חודש וחצי, משרד האוצר חתם עם מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים על הסכם חדש, שיאפשר להם לצלוח משברים בתוך תקופת המאבק בקורונה • השר ישראל כץ: "אלווה את ביצוע ההסכם עד קיום כל ההתחייבויות" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מנהלי בתי החולים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יותר משנה מאז שהגיעה הקורונה ושיבשה את חיינו, ואחרי איומים חוזרים ונשנים מצד בתי החולים הציבוריים על קריסה אפשרית ללא תמיכה כלכלית מצד המדינה, חתמו הערב (שלישי) משרד האוצר ומנהלי שבעת בתי החולים על הסכם שמטרתו לאפשר תפקוד רציף ללא פגיעה. ההסכם יקנה לבתי החולים ודאות תקציבית, תוך הבטחת תשלומי שכר לעובדים ותשלומים לספקים לכל שנת 2021.

ע"פ ההסכם, שהגיע בעיכוב של חודש וחצי מהמתוכנן, משרד האוצר יקצה לבתי החולים שערי צדק, הדסה, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת (המשפחה הקדושה, האנגלי וסנט וינסנט) 630 מיליון ש"ח בארבעת החודשים הקרובים. אם המאבק במגיפת הקורונה ימשך מעבר ליוני 2021, בתי החולים יקבלו 55 מיליון ש"ח נוספים בכל חודש. כמו כן, תוקם ועדה ציבורית שתבחן את צורכי בתי החולים ואת הצורך לשדרג ולהחיל שוויון בין כלל בתי החולים בישראל.

שר האוצר ישראל כץ מסר: "מברך על ההסכם שנחתם היום, שיאפשר לבתי החולים הציבוריים לשוב ולהפנות את כל משאביהם ותשומת ליבם לעבודת הקודש שלהם, ולטיפול בחולים שזקוקים להם יום יום, וביתר שאת בתקופת הקורונה. אוסיף ללוות מקרוב את יישום וביצוע ההסכם, עד אשר ימומשו כל ההתחייבויות כלפיהם. אני מודה לסגן שר האוצר איציק כהן ולגורמי המקצוע באוצר שעמלו על הסכם זה לילות כימים".

מנהלי בתי החולים, שנאבקו ארוכות למען חתימה על הסכם זה, הגיבו: "מודים לשר כ"ץ ולסגן השר כהן על הנחישות והמנהיגות שהפגינו כשנרתמו למען בתי החולים הציבוריים. אנו משוכנעים שגם בעתיד ימשיכו וייסייעו ככל יכולתם על מנת להביא לשיוויון בין כלל בתי החולים בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר