מבצע החיסונים

15 מיליון שקלים - לעידוד רשויות עם שיעור מתחסנים גבוה

משרד הפנים גיבש מודל תקצוב לתמרץ רשויות עם שיעור מתחסנים גבוה של בני 50 ויותר; תקופת המבצע תימשך עשרה ימים; השר דרעי: "החיסונים יאפשרו לנו לחזור לשגרה נורמלית" (אקטואלי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הממשלה ממשיכה במאמציה לעודד את ההתחסנות נגד נגיף הקורונה, גם בגילאי 50 פלוס, וכעת, יוצא לדרך מבצע חדש, לתמרוץ רשויות מקומיות שירחיבו את מעגל המתחסנים בקרב בני 50 פלוס - שלא התחסנו עד כה במנה הראשונה נגד קורונה ושאינם נכללים בקבוצת המחלימים.

לפי הדיווח של כתב 'ישראל היום' יורי ילון, בהנחיית ראש הממשלה, משרד הפנים בשיתוף מרכזי השלטון המקומי והאזורי, פיקוד העורף, משרד הבריאות, משרד האוצר וצוות "מגן ישראל" בנו מודל לתמרוץ רשויות מקומיות.

במשרד הפנים גיבשו בימים האחרונים את מודל תקצוב המבצע, שלו הוקצו בשלב זה 15 מיליון שקלים, ומתוכם 5 מיליוני שקלים יחולקו להתארגנות הרשות המקומית למבצע החיסונים.

למענק זה תהיינה זכאיות רק רשויות שמקבלות מענק איזון, שאוכלוסיית הלא מתחסנים אצלן, נכון למועד תחילת המבצע, גדולה מ-500 תושבים או מהווה לכל הפחות 5% מסך התושבים.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', המודל מתחשב גם בגודל האוכלוסייה ברשות. מענק ההתארגנות יוכל לשמש לפעולות שנועדו לקדם את מבצע החיסונים, וכוללות, בין השאר, הקמת מרכז שליטה ייעודי בנושא החיסונים עם פיקוד העורף, מד"א, קופות החולים ונציגי המנהיגות המקומית.

כמו כן, ייעשה שימוש בתקציב לטובת הסעת תושבים, קידום הסברה ממוקדת ומותאמת, רכישת ציוד, הפעלת אופרציות מקומיות להגברת הנגישות של החיסונים, הפעלת מתנדבים וגופי חברה אזרחית, הפקת אירועים, הפעלת מוקדנים וביצוע סקרים.

10 מיליון השקלים הנותרים יוקצו למענק תמרוץ לרשויות מקומיות בהתאם להישגים.

שר הפנים אריה דרעי אמר: "אני מאמין ביכולתן של הרשויות המקומיות להמריץ ולעודד את תושביהן להתחסן מפני קורונה, כפי שהצליחו להעלות את כמות הבדיקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר