משיב אש באולפן 'כיכר'

אריה דרעי: קרה משהו לגפני; ה'השקפה' שלנו לא טהורה?

יו"ר ש"ס אריה דרעי משיב אש לח"כ משה גפני שקרא לספרדים הנעזרים במפלגתו להצביע ל'יהדות התורה' ותקף את ההתבטאות לפיה ההשקפה שלהם אינה אותה השקפה • הראיון המלא, מחר (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

יו"ר ש"ס אריה דרעי משיב אש לח"כ משה גפני שקרא לספרדים הנעזרים במפלגתו להצביע ל'יהדות התורה' ותקף את ההתבטאות לפיה ההשקפה שלהם אינה אותה השקפה. הריאיון המלא והמקיף, ישודר מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

כשדרעי נשאל באשר לקריאה של גפני לספרדים שנתמכו על ידי 'יהדות התורה' להצביע לג', ענה: "שאלת אותי לפני זה למה אנשים מהיהדות החרדית, מג', מיהדות התורה לא צריכים להצביע סמוטריץ'. כן? ואמרתי לך, באופן טבעי, שהם צריכים להצביע לגדולי ישראל מה שאומרים להם ליהדות החרדית.

"כשחכם שלום כהן ומועצת חכמי התורה ומרן רבינו רבי עובדיה יוסף. היום ראיתי מכתב של חכם שלום, מכתב הכי תקיף שאני... שכל בן תורה וכל תלמיד חכם מראש חודש ניסן צריכים לעזוב את הכל, את הכל, ולעבוד למען תנועת ש"ס".

"יבוא משה גפני", תקף דרעי: "עם כל הכבוד, והוא ידידי, והוא יבוא ויגיד אל תשמעו לחכם שלום כהן, מה שחכם כהן אומר לכם, דעת תורה ברורה צרופה, הפה הקדוש, כן? ראש הישיבה, אל תשמעו לו. למה? ...

"עכשיו אני לא רוצה להתחשבן מי מקבל ממי מי עושה טובות למי, למה אם נעשה את זה אין חשבון. אני לא בא לאשכנזים ואומר להם חברה אני עזרתי לכם...".

משה גפני קורא לספרדים להצביע ג'

גפני אומר שלגיטימי שתבקש את זה

"לא אני לא מבקש כיוון שאני חושב שצריכים כל אחד לשמוע לגדולי התורה שלו כי זה כל הקיום שלנו. שזה 'ככל אשר יורך', מה אנחנו עושים שמה בכנסת, מה אנחנו עושים בכלל? מה אנחנו מסתובבים בכל הארץ אם לא בגלל שזאת מצווה של ככל אשר יורך".

אני רוצה לצטט את גפני שאמר 'מותר לי לבקש מאבא שהבן שלו לומד בישיבה קטנה אשכנזית והבת שלו בסמינר אשכנזי שיצביע ליהדות התורה'

"ואני אבקש מכל המורים של החינוך העצמאי ומכל המורות, של החינוך העצמאי האשכנזים 'חברה תצביעו לש"ס כיוון שכל התלמידים הספרדים מביאים לכם פרנסה? הרי אין לדבר סוף. בסוף זה עניין של השקפה אף אחד לא עושה לי טובות, עם כל הכבוד, אם גפני חושב שזאת מטלה עליו גדולה שהתלמידים הספרדים שלנו לומדים בחינוך העצמאי, בבקשה, אני מוכן לקבל את כל תלמידי מוסדות החינוך העצמאי למעיין רשת החינוך 'בני יוסף'. אני מוכן בשמחה לקבל את כולם".

אריה דרעי, אתה מכיר את כל חברי הכנסת של ש"ס?

"ודאי, מה זה אני מכיר, אני מכיר ומוקיר".

את חברי הכנסת של יהדות התורה, אתה מכיר את כולם?

"לא".

אני מנסה להבין אם אתה רואה כשאתה מסתכל על הנציגים של ש"ס ועל הנציגים של יהדות התורה, הבדל בהשקפה בינכם. אומר גפני, ההשקפה שלנו היא לא אותה השקפה

"באמת קשה לי להאמין. מה עשינו כל השנה האחרונה, מה אני התעסקתי וחברי הכנסת של ש"ס כל השנה? מי התעסק עם הקפסולות לעולם התורה, מי התעסק עם כל הנושא של התלמודי תורה והחיידרים מה אנחנו עושים כל היום... זה נכון שש"ס יש לה דגשים אחרים מ'יהדות התורה', כיוון שיש לנו ציבור ספרדי גדול, ואנחנו צריכים להגיע בפריפריה וצריכים להגיע לכל אחד, והתפקיד שלנו זה קירוב, לקרב, לדבר בשפה של... כל אחד יש לו את השפה, את הסגנון שלו.. 'נהרא נהרא ופשטיא'..".

אריה דרעי באולפן 'כיכר השבת' (צילום: חיים גולדברג )

"אבל בהשקפה?", זעם דרעי על דבריו של גפני בריאיון ליוסי אליטוב ואבי בלום בעיתון 'משפחה': "תגיד ממי אנחנו שואבים את כוחנו? מחכם שלום כהן? יש מישהו שיש לו השקפה... הרב שך, ראש הישבה הרב שך אמר לי עוד לפני קרוב ל-40 שנה, קרוב ל-40 שנה, חכם שלום כהן, 'איש אמת נישט נגיעס'. אני אתרגם לך את זה בעברית? חכם שלום כהן הוא איש אמת, אין לו נגיעות. על חכם שלום כהן בעל השקפה טהורה, להגיד... לא יודע קרה לו משהו למשה.. לא מתאים לו להגיד דבר כזה".

התאכזבת מזה?

"לא יודע. אבל אתה רואה שלא הגבתי...".

אבל זה היה לך קשה... אני יודע באותם יומיים חברי כנסת ביקשו לעלות פה לשידור ועצרת אותם

"בגלל שאצלי זאת החלטה נחושה, נחושה, כן?... אני בכלל את כל המערכות בחירות אנחנו הולכים רק לצד החיובי, לא הולכים נגד אף אחד, תראה גם עכשיו כשאני מגיב לך אני מגיב בחיוך.. אני חייב להגיב מכיוון שאם אני אשתוק אוני לא אענה, אז אתה תאמין חלילה וחס שלש"ס יש השקפה אחרת, ושספרדים צריכים להצביע...".

אתה רואה בזה כאילו התנשאות על הספרדים שבעצם השקפת העולם שלנו הליטאית יותר טהורה? דרעי שותק ומסרב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר