"העלים עסקאות"

קנס של רבע מיליון ש"ח על פרופ' מוטי רביד

דו"ח עב כרס של רשות המיסים חושף, כי האיש שפוטר מניהול 'מעייני הישועה' בגין התבטאויות חריפות על התנהלות חרדים בקורונה, העלים עסקאות ואולץ לשלם 'כופר' ענק (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באדר תשפ"א | 10.03.21
מוטי רביד בראיון ל'כיכר'. ארכיון (ניהול אולפן: זאבי רוזנברג. תמונה ראשית: דוברות מד"א)

רשות המיסים הטילה קנס חריג בגובהו, על פרופסור מרדכי רביד, בטענה כי העלים ממנה ביצוע עסקאות בעת ששימש כמנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

בדו"ח השנתי שמפרסמת היום (רביעי) רשות המיסים, על 216 החלטות ה'כופר' - הקנסות - שהתקבלו בשנת 2018 בתיקי מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מכס ומע"מ, מתברר כי העסקאות המדוברות של רביד נעשו בין השנים 2010 ל-2014.

כידוע, אחת הדרכים המוצעות על פי החוק, לסגירת תיקי חקירה בחשד לעבירות מס, הוא הליך של מתן כופר, זאת כחלופה להליך הפלילי שעלול לעתים להסתיים אף בעונש מאסר.

הווי אומר: בנוסף לתשלום המס שנאלץ לשלם, הושת גם קנס כופר של 250,000 שקלים על מנהלו לשעבר של בית החולים בבני ברק - ממנו פוטר בגין התבטאויות חריפות על התנהלות חרדים בקורונה.

בדו"ח עב הכרס, כלולים כאמור קנסות והחלטות רבות אחרות, בין היתר בגין השמטת הכנסות משכר דירה של חברת ברזני הסעות, והברחת סיגריות על ידי עובדי קצא"א (קו צינור הנפט אשקלון-אילת).

בתגובה, פרופ' מרדכי רביד מסר ל'כיכר השבת': "אכן הייתה בעיה של עיכוב בדיווח למע"מ, לאחר שרעייתי נפטרה. שילמתי קנס, כנדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר