מהומה בחינוך

גלנט דורש להחליף את הזוכה בפרס ישראל במתמטיקה

ועדת פרס ישראל המליצה להעניק לפרופ' עודד גולדרייך את הפרס בתחום חקר המתמטיקה. אך אז התברר שגולדרייך כינה חיילים 'פושעי מלחמה', וגלנט רוצה לבטל את ההחלטה (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
שר החינוך, יואב גלנט (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

משרד החינוך טרם הודיע מי יזכה בפרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ביום העצמאות ה'תשפ"ב, וע"פ דיווח בחדשות 12 הרקע לאירוע נוגע בהתבטאויות האדם הנבחר.

הוועדה האחראית על הענקת פרס ישראל המליצה להעניק את הפרס לפרופ' עודד גולדרייך, חבר מכון ויצמן, על פועלו בנושא "סיבוכיות חישובית". אך אז התבררה לשר החינוך, יואב גלנט, שתחת משרדו יושבת ועדת הפרס, זהותו של גולדרייך ופעילות אנטי-ישראלית בה הוא נוקט בעולם.

הפרופ' גולדרייך חתום על פנייה לפרלמנט הגרמני המבקשת לבטל את ההכרה בתנועת החרם על ישראל BDS כתנועה אנטישמית. בנוסף, גולדרייך הגדיר את חיילי צה"ל "פושעי מלחמה ישראליים".

הפרופ' עודד גולדרייך. פעולות אנטי ישראליות (מכון ויצמן למדע)

גלנט לא ביטל את מתן הפרס לפרופ' גולדרייך, מכיוון שבהתבסס על פסיקות בג"ץ מהעבר אין בסמכותו לעשות זאת, אך דרש מחברי הוועדה לבחון מחדש את הפרס בעקבות חשיפת הדברים.

"מצב הדברים שבו הפרופ' יקבל בידו האחת מהמדינה את הפרס היוקרתי ביותר ובידו האחרת מקדם את ענייניה של תנועה החותרת תחת קיומה של ישראל הוא אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת", מסר גלנט לחברי הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר