"לא הוכחה סיבה"

מ"מ פרקליט המדינה החליט: התיק נגד מיקי זוהר יסגר

עו"ד איסמן החליט לסגור את תיק החקירה נגד יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שנחקר באזהרה לאחר שהתבטא נגד היועמ"ש בגין סחיטה באיומים • זוהר: "זו הייתה חקירת השתקה" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר. "חקירת השתקה" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממלא מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט הערב (רביעי) לסגור את תיק החקירה נגד יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, בעילה משולבת של חוסר ראיות ומכלול נסיבות שאינו מצדיק העמדה לדין. החקירה נגד ח"כ זוהר נפתחה לאחר שהתבטא בריאיון ברדיו נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והזהיר: "אם הוא לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד נתניהו, תהיה פה רעידת אדמה".

החלטתו של איסמן מבוססת על שורת המלצות שקיבל מגורמים בפרקליטות ובמערכת המשפט, וכן על חומר הריאיות בתיק. החוקרים התקשו להוכיח שח"כ זוהר אכן איים על מנדלבליט במטרה להביא להתפטרותו, כך שעבירת הסחיטה באיומים בה נחשד ירדה מהפרק. בנוסף, עבירת האיומים בה נחשד זוהר לא הבשילה גם לכדי פתיחת הליך פלילי.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מסר בתגובה: "תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה. החקירה שנפתחה נגדי היתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, רגע שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפיי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט".

"אני מאוד מקווה שבפרקליטות יפנימו את מה שהציבור הבין מזמן - הם פשוט חייבים לשנות את הגישה ובהקדם. אני לא בטוח שעצם החלטתם לרדת מהעץ ולסגור את תיק החקירה המוזר הזה, תעזור להשבת אמון הציבור במערכת, טוב היה לולא נפתח מלכתחילה. על מנת להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט, נדרש תיקון עמוק ושורשי. מחובתנו, נבחרי הציבור, לפעול לשם כך כדי לחזק את אמון העם בדמוקרטיה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר