ריאיון גלוי לב

באולפן 'כיכר השבת': שולי רנד מדבר על השנה ששינתה את חייו

הקורונה שעצרה את הופעת ה'תשליך'; ההסתה נגד המגזר החרדי; השנה הקשה שעבר והחשיפה הפומבית; הקשר עם הילדים והמסקנות • הזמר והיוצר שולי רנד בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

הזמר והיוצר שולי רנד חווה השנה את אחת השנים הקשות שעבר בחייו, אך גם שנה שריפאה אותו והוציאה אותו לדרך חדשה. בריאיון גלוי לב, באולפן 'כיכר השבת', מדבר רנד על השנה שעבר, ההופעות שבוטלו בשל מגפת הקורונה, ההסתה הקשה כנגד הציבור החרדי והחיים האישיים שהפכו לנחלת הכלל. צפו בריאיון המלא.

"אתה יודע", פתח רנד את דבריו כשנשאל על ההסתה נגד המגזר החרדי: "כפי שאמרתי לך, אני לא מתערב פוליטית ואני לא כותב פוסטים, ודעתי אני חושב שבדרך כלל אני מנסה להכניס בתוך היצירה. זאת הדרך שלי להביע את דעתי. אבל הפוסט היחיד שפרסמתי היה באמת כשהיה הגל הראשון של ההתקפה והאשמות על הציבור החרדי כי הרגשתי שזאת שעה גורלית ודבר שמאוד מפחיד אותי.

"ולמה, כי מדובר בדמים. אתה יודע, הוויכוח למשל למה החרדים לא הולכים לצבא וכו' וכו'.. הוא כל כך עז בגלל שבסופו של דבר מדובר בדם. אומרים מה הדם שלכם סמוק משלנו וכו' וכו'... גם פה אני מאוד חששתי בהתחלה ממה שהקורונה תלך, ממה יישאר".

שולי רנד בריאיון לישי כהן

"זאת אומרת", הסביר רנד: "השסע הלך והתרחב, וזה מאוד מאוד הפחיד אותי, היו לי גם ביקורות מסוימות על ההתנהלות של העולם החרדי וכו' וכו', אבל בתוך הדבר הזה, הפחד שלי, וזה מאוד מאוד כאב לי, באמת זה מה שנקרא הגברת השסע, בגלל אותו בן אדם שמאמין שהסיכוי היחיד שלנו לראות אי פעם נחת בעולם הזה זה אם נהיה ביחד, אז זה קשה לי וזה מפחיד אותי".

והיו לך שיחות עם חברים בעולם ההוא, בעולם החילוני ואמרת להם חברים מה שאתם רואים שם על המסכים בטלוויזיה זה לא מה שקורה בתוך המגזר החרדי? לוקחים את השוליים ומכלילים את המגזר כולו

"אתה יודע במצבים כאלו לשכנע אף אחד לשכנע זה מאוד מאוד קשה, אבל אתה צריך להגיד את שלך. אני גם יודע שהיו הרבה מאוד תגובות של אנשים שדווקא הייתה להם פעולה הפוכה מאשר.. הפלגנות הזאת גם הבהילה אותם גם מהצד הזה. היו אנשים שזה גם זה הפחיד אותם וגם השתדלו להבין שגם בתוך החברה החרדית אין מי שרוצה לפגוע חס וחלילה וכו', אתה יודע העולם הזה היום מתוח שקשה מאוד להכניס ללב או לשנות...".

עברת תקופה מאוד קשה, בשנה האחרונה, גם ברמה האישית. הסיפור האישי שלך, הפך להיות סיפור בכמעט כל סלון בית בישראל. אתה מרגיש תחושת הקלה?

"אתה יודע באופן יחסי הסיפור עוד לא נגמר, זה בדיוק הדבר... מי שמכיר אותי יודע שהדבר האחרון שהייתי רוצה שיעסקו בו בסלון של עם ישראל זה הבעיות הפרטיות שלי, במיוחד שמעורבים גם בתוך הסיפור הזה גם נפשות צעירות, וילדים וסיפור מורכב. כמובן שבאופן טבעי מה שנקרא זה 'אדם נשך כלב', וזה הרבה יותר מעניין מ'כלב נשך בן אדם' והרבה מתעסקים בזה.

לרכישת כרטיסים למופע 'תשליך', לחצו כאן

"תפילתי ותקוותי שיעסקו בדברים אחרים, כי אני עושה גם הרבה דברים אחרים. יש פה סיפור כאוב, אני מקווה, אני גם רואה ברוך ה' גם שיפור בכל הסיפור הזה ופניי קדימה ואני מאמין שיהיה בסדר..".

שולי רנד באולפן 'כיכר השבת'

אבל איך מתמודדים עם כמויות הלשון הרע הזה, כמות חסרת תקדים ששמענו, איך ברמה האישית אתה מתמודד עם זה?

"אתה יודע משהו? אני כל החיים שלי הייתי כל כך סגור חששתי אם מישהו יגיד עליי דבר כזה אני לא אוכל לתפקד, וגילתי כמו אדם בשעת מצוקה, גילתי בעצמי כוחות שמאוד מאוד הפתיעו אותי, לגבי היכולת להתמודד עם הדבר הזה. זה לא קל, ולפעמים כדי לנסות להפריך שמועות זה כמעט כמו לנסות לרוקן את הים בכפית, זה בלתי אפשרי, אבל בסדר זה חלק מהעניין".

אבל יש הקלה כשאתה מבין שהיום לא מעט מהציבור מבין ששולי רנד הוא הקורבן

"יש לי הקלה על הרבה דברים, ההקלות שלי.. קשורים בעיקר לקשרים שלי עם הילדים שלי, אבל אתה יודע, זה הולך ונמשך.. והסיפור לא נגמר..".

אמרת גם שנה קשה עם הילדים, אנחנו כהורים בשנה הזאת חווים חוויה אחרת לגמרי, להיות כל היום בבית והקשר עם הילדים.. העצה שלך להורים שצופים בך, היא לשמור על קשר עם הילדים?

"עוד פעם, אתה רוצה שאני אביא את המשיח.. יש הרבה עצות איך לשמור על קשר עם הילדים, קודם כל לרצות את זה מאוד ולראות בזה ערך עליון, קודם כל להתחיל לייקר את העניין הזה. ב' לא להתייאש כשקר מתפוגג לפעמים יש תחושה כזאת של אובדן ואתה אומר אני בחיים לא אצליח לשחזר והגיע הזמן להיות מה שנקרא פעיל ומשפיע טוב, וכו' וכו', אז לא להתייאש כי על ידי רצון ועל ידי אמונה ובעיקר אהבת הילדים, אפשר לחדש גם דברים שנדמו שהקרע נקרע. כמו הקב"ה ועם ישראל, אותו דבר עם הילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר