"בראש החץ"

מכתב ההתחייבות של סמוטריץ' לציבור החרדי

שבוע וחצי לבחירות: על רקע הקמפיין הנגטיבי נגדו מפרסם ח"כ בצלאל סמוטריץ מסמך מפורט בו הוא מתחייב לשמור מכל משמר על עולם התורה ולהילחם נגד כל הניסיונות להצר את צעדי הציבור החרדי ולפגוע בסטטוס קוו. המסמך המלא – בפנים (חרדים)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הקרב על קולות הציבור החרדי: על רקע הקמפיין הנגטיבי שמנסה יהדות התורה להרים נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ' מפרסם היום האחרון "הצהרת נאמנות והתחייבות", חתומה בכתב ידו, בה הוא מציג את עמדותיו בסוגיות השונות באופן שהודף למעשה את הפשרנות שיש מי שמנסים לייחס לו ולמפלגתו.

"אני, בצלאל סמוטריץ', מתחייב בזאת לייצג בנחישות, ללא פשרות וללא מורא, את ציבור שומרי התורה והמצוות, ולעמוד בראש חץ השמירה והמאבקים שעל סדר יומה של היהדות הנאמנה בארץ ישראל", כך בהקדמה למכתב. לאחר מכן מפרט סמוטריץ כיצד הוא מתחייב לפעול במסגרת שליחותו בכנסת.

סמוטריץ מתחייב "למנוע כל פגיעה בלומדי התורה", ובהרחבה: להצביע נגד כל מתווה שיכלול גיוס בכפיה של בחורי ישיבה. לתמוך רק בהסדרים המקובלים על נציגי המפלגות החרדיות. ולפעול להכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב.

עוד מתחייב סמוטריץ "לבלום את הכרסום המתמשך בסטטוס קוו". ובפירוט: לעמוד על אכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה שיבטיח יום מנוחה לכל אזרח. לפעול לביטול עבודות שאינן בגדר "פיקוח נפש" בשבת. לקדם חקיקה שתמנע התעמרות ואפליה כלפי עובדים שומרי שבת.למנוע כל פגיעה בקדושת הכותל המערבי ונילחם כנגד כל פשרה בנושא.

בנושא הגיור מתחייב סמוטריץ "לשמור על כרם בית ישראל והמשכיות העם היהודי", באופן הבא: לבטל את ההכרה בגיורים רפורמים. לחוקק את תיקון חוק השבות בו נמחק את סעיף הנכד מהחוק. לבטל את חוק הדרכונים של ליברמן ונסגור את הפירצה בקבלת דרכונים ישראלים למי שאינם יהודים ושמשתמשים בחוק כדי להונות את מדינת ישראל. לבצר את מערך הגיור על ידי חיקוק חוק גיור ממלכתי שישמור על מערך הגיור על פי דרכה של תורה ותחת סמכות הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר