המאבק העולמי בנגיף

לאחר ישראל: ביידן מבטיח חיסון לכל אמריקאי תוך חודשיים

בנאום למלאות שנה להתפרצות נגיף הקורונה שגבה את חייהם של למעלה מחצי מיליון אמריקנים, מצהיר הנשיא ג'ו ביידן כי עד ה-1 במאי, כל אמריקני מעל גיל 18 יוכל לקבוע תור לחיסון (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (שישי), בנאום מיוחד לאומה לציון שנה להגבלות הקורונה, שהוא פועל שעד לאחד במאי לכל המאוחר כל אמריקני מעל גיל 18 יוכל לקבל את החיסון כנגד הנגיף. "זה מוקדם בהרבה ממה שצפיתי. זה לא אומר שכולם יקבלו את החיסון מיד, אבל זה אומר שתוכלו לקבוע תור מ-1 במאי".

ביידן אמר כי הוא פועל להאיץ את קצב חיסוני הקורונה כדי שהמצב ישתפר עד יום העצמאות ב-4 ביולי, אז לטענתו האזרחים האמריקנים יוכלו כבר לערוך מסיבות בחצרות ביתם, שכן ניתן יהיה להתקהל בקבוצות קטנות. "אחרי השנה הקשה והארוכה הזו, יום העצמאות יהפוך למשהו מיוחד באמת, שבו לא רק נחגוג את העצמאות שלנו כאומה, אלא גם את תחילת העצמאות שלנו מהנגיף", אמר.

ביידן הבטיח, כי ארה"ב תחסן בקצב של שני מיליון אזרחים ביום בניסיון להדביר את הנגיף שגבה את חייהם של מעל 530 אלף אמריקנים.

ביידן אמר שהיעד שהציב - 100 מיליון חיסונים ב-100 הימים הראשונים לכהונתו - יושג הרבה לפני המתוכנן, כבר ביום ה-60 מכניסתו לתפקיד - בעוד עשרה ימים. "התמודדנו והתגברנו על אחת התקופות הקשות והחשוכות ביותר בתולדות האומה הזו, החשוכה ביותר שידענו", אמר הנשיא, "אני מבטיח שנצא מכך חזקים יותר".

ביידן שנכנס אל פריים המצלמה כשהוא עוטה מסכה, אותה הסיר בעת דבריו הפציר באמריקנים להמשיך לגלות ערנות נגד הנגיף, לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי וכמובן היענות ציבורית רחבה להגיע להתחסן. "זה לא הזמן לא להיצמד לכללים. אני זקוק לכם, העם האמריקני. אני צריך שכל אזרח יעשה את שלו", אמר הנשיא והוסיף כי חיילים אמריקנים יסייעו למבצע החיסונים ושאתר אינטרנט חדש יאפשר לאזרחים לראות היכן הם יכלים להתחסן.

שעות ספורות לפני הנאום חתם ביידן על חבילת הסיוע הענקית לנפגעי הקורונה בגובה של 1.9 טריליון (אלף תשע מאות מיליארד) דולר.

חבילת הסיוע תעניק לרוב האמריקנים מענק של 1,400 דולר, ותספק סיוע של 530 מיליארד דולר למדינות ארה"ב ולרשויות המקומיות כדי להתמודד עם השלכות המגפה. החבילה מאריכה בחצי שנה (עד סוף אוגוסט) את דמי האבטלה המיוחדים בזמן המגפה - 300 דולר בשבוע, ובנוסף דוחה את הפינוי של מיליונים שמתקשים לשלם שכר דירה בשל המצב הכלכלי הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר