האם תפתח חקירה?

חוקרי יאח"ה יפתחו בבדיקת החשדות כנגד יהודה משי זהב

הבדיקה המשטרתית בעניינו של יהודה משי זהב, ממייסדי ארגון זק"א, תחל בעקבות התחקיר שחשף כמה עדויות על מעשים חמורים שביצע, לפי החשד. במשטרה מחכים לתלונה בנושא (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יהודה משי זהב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הבדיקה המשטרתית בעניינו של יהודה משי זהב, ממייסדי ארגון זק"א, שאמור היה לזכות בפרס ישראל ונאלץ לוותר עליו תחל היום (ראשון) בעקבות תחקיר שפורסם בעיתון 'הארץ', וחשף כמה עדויות על מעשים חמורים שביצע משי זהב, לפי החשד, תחקיר שגרר אחריו עדויות נוספות.

החקירה הופקדה בידיהם של חוקרי יאח"ה, לאחר שבסוף השבוע קיים ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, התייעצויות בעניין. מטרת הבדיקה היא לקבוע האם יש בסיס לפתוח נגד משי זהב בחקירה.

במקביל, הנחה ניצב בן שלום להוציא את תיק החקירה הקודם נגד משי זהב, בגין חשד דומה, שנסגר לאחר שהאישה שנפגעה סירבה להתלונן.

ההערכה היא שהחוקרים ינסו כעת להגיע אל אותה אישה, במקום מושבה בחו"ל, שם ינסו לשכנע אותה להגיש תלונה רשמית. במקביל, מצפים במשטרה לתלונות נוספות שיגיעו בעקבות הפרסומים, מתוך הנחה שהמשיך לבצע מעשים פסולים.

נכון לעכשיו, מאז פורסם התחקיר, לא הוגשה תלונה נגד משי זהב, כך שרק אם תוגש תלונה הדבר יזרז את ההליך של פתיחת חקירה באזהרה.

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי משרד החינוך הנחה את חברי ועדת פרס ישראל למפעל חיים שלא להגיב לפרשה או להתראיין לגביה, לאחר שכזכור הוחלט כי משי זהב יקבל השנה את הפרס, ובסוף השבוע הוא הודיע כי הוא מוותר על הפרס בעקבות העדויות כנגדו, לצד כך שהשעה את עצמו מתפקידו בארגון זק"א.

בארגון זק"א התייחסו לתחקיר שחשף טענות קשות נגד יהודה משי זהב: "קיבלנו בהלם ותדהמה את העדויות שפורסמו. שליחותה של זק"א חזקה מכל שיקול או בעל תפקיד, והארגון ימשיך לבצע את מלאכתו".

בהודעה נאמר: "הנהלת הארגון, חבריו ומתנדביו קיבלו בהלם ותדהמה את העדויות שפורסמו. הנהלת הארגון סומכת על רשויות החקירה הרשמיות שיבחנו באופן המקצועי ביותר את הדברים שדורשים בדיקה.

"הארגון שפועל בהתנדבות כבר 32 שנה למען זיהוי קורבנות טרור, תאונות דרכים ואסונות בארץ ובעולם, הפך לסמל לאחדות העם וקירוב הלבבות. האפודים הצהובים והסרבלים הלבנים מחברים בין דתיים וחילוניים, ישראלים מכל חלקי הארץ שפועלים ביחד למטרה אחת – חסד של אמת".

בארגון הדגישו: "שליחותה של זק"א חזקה מכל שיקול או בעל תפקיד, והארגון ימשיך לבצע את מלאכתו למען אזרחי ישראל במסירות ונאמנות".

באגרת למתנדבים בסוף השבוע כתב משי זהב כי "הסיטואציה אליה נקלעתי מחייבת אותי בכורח הנסיבות ליטול פסק זמן מתפקידי בארגון עד להסרת העננה".

בתגובה לחשוד נגדו שפורסמו ב'הארץ' הוא טען כי "קיבלתי את הפנייה מעיתון 'הארץ' לראשונה היום בצהריים. הפנייה שהופנתה אליי כללה טענות סתומות ואנונימיות ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מיד, כי אין שחר לדברים. מאז היוודע דבר זכייתי בפרס ישראל הייתי מוקד לאיומים טלפונים שונים. לאחר פטירת הוריי טלפנו אליי והביעו שמחה על מותם. ירקו עליי כשעברתי ברחוב.

"נשלחו אליי הודעות איומים. לדאבוני זהו חלק מהמחיר שאני משלם על הדרך שבה בחרתי. פרסום הכתבה הוא ניסיון 'לחסל חשבון' עמי, ולצערי גם לחסל אותי. ככל שכוחותיי יעמדו לי, אמשיך לשרת את עם ישראל ואת מדינת ישראל כפי שעשיתי כל חיי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר