החרדים הפכו ל"חזירים"

"נבנה על שנאה ושיסוי": ח"כים מגנים בחריפות את ליברמן

חברי כנסת מ'הליכוד', 'תקווה חדשה', 'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית' הגיבו בחריפות רבה על דברי ההסתה של יו"ר 'ישראל ביתנו' איווט ליברמן, לשלוח את החרדים ונתניהו על מריצה למזבלה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דברי ההסתה של יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, בערוץ 12, לפיהם "יש לשים את החרדים וביבי על מריצה אחת למזבלה טובה", לא קיבלו את תשומת הלב הראויה להם - עד למוצאי השבת. הבוקר (ראשון) אף הדגיש ליברמן, בריאיון לגלי צה"ל, כי הוא אינו חוזר בו מדבריו: "אני לא מתנצל על מה שאמרתי שצריך לשים את נתניהו והחרדים במריצה ולמזבלה".

ליברמן אף החריף את התבטאויותיו וכינה את החרדים "חזירים", לא פחות, כשאמר כי "יש פה התנהגות של חזירים, הם הפכו לכת".

אחרי מטר התגובות של כל נציגי 'יהדות התורה', וברקע השתיקה של ש"ס שנשמרת גם הבוקר, נציגי מפלגות שונות בשדה הפוליטי הגיבו גם הם בחריפות לדברים הקשים.

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', שמתחרה מול המפלגות החרדיות על קולות חלק מן החרדים, תקף בחריפות את יו"ר 'ישראל ביתנו': "‏מנוול היה ומנוול נשאר. איווט ליברמן הוא האיש המסוכן ביותר במערכת הפוליטית. בונה את עצמו על שנאה ושיסוי. מקווה מאוד שהוא יתייבש באופוזיציה כמה שנים וילך הביתה".

סמוטריץ' הוסיף וכתב: "אני מצפה מכל ראשי המפלגות, מימין ומשמאל, להודיע עוד היום שלא ישבו עם האיש המסוכן הזה באף ממשלה. אין בפוליטיקה הישראלית מקום לשיח ביבים פלגני ופוגעני כמו שאביגדור ליברמן מוביל. הציונות הדתית לא תשב איתו בממשלה".

גם חברו לבלוק הטכני, יו"ר 'עוצמה יהודית', איתמר בן גביר, הגיב: "ליברמן גזען. בממשלה הבאה נתקן את חוק הגזענות שימנע הסתה גם נגד חרדים".

ב'ליכוד' רק שתי חברות כנסת מתוך 36 המכהנים כיום שמסרו תגובה, החריפה שבהן היא של ח"כ טלי פלוסקוב, נציגת עולי ברית המועצות במפלגה: "‏ליברמן, אני מתביישת. אתה לא מייצג את ישראלים דוברי הרוסית, אתה מבזה אותנו! כנראה ששכחת שהנאצים לא בחרו אדם לפי כיפה על ראשו או אישה שמדליקה נרות לפני כניסת השבת. כולנו היינו שווים כשקרובינו נשרפו בתנורים. תזכור זאת ליברמן. מלחמת אחים בתוך העם שלנו לא תוביל לשום דבר טוב".

אליה הצטרפה גם ח"כ מאי גולן, שכתבה: "‏רק מנסה לדמיין איך היו נפתחות מהדורות החדשות אם איזה ח"כ מהימין היה מעז לשלוח רה"מ ומגזר שלם 'למזבלה טובה'. אבל כל עוד זה ליברמן ששולח את נתניהו והחרדים וכל עוד שזה מצחיק את המראיינים הסופר מקצועיים ואובייקטיבים, אז הכל סבבה. תחושת בחילה קשה".

ב'תקווה חדשה' מבטיחים כי יו"ר המפלגה, גדעון סער, יגיב על הדברים בריאיון שיעניק הבוקר בכאן רשת ב', ובינתיים הגיב אחד מנציגיה, מקום 13 ברשימה, עופר ברקוביץ': "‏אני מגנה את האמירות של ליברמן אצל אופירה ברקו. לשלוח את החרדים עם נתניהו לפח הזבל? זו הרמה? בושה וחרפה. הגיע הזמן לאחד את עם ישראל, ולזכור שמטרת הפוליטיקאים לשרת את העם. לא הפעילים של נתניהו שקוראים בוגד וזורקים אבן ולא ליברמן יחברו את ישראל. גדעון סער ו'תקווה חדשה' יעשו זאת. באהבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר