מספר הנכנסים מוגבל

סוכם: כלל יעדי הטיסה לישראל ייפתחו

בדיון מתוח שקיימה הממשלה, התעמת שר הבריאות עם היועמ"ש מנדלבליט, וגנץ זעם על נטישת נתניהו לטובת נאום פוליטי, אך לבסוף סוכם כי מספר הנכנסים לישראל יישאר מוגבל (בארץ)

ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בדיון שהתקיים בממשלה סוכם, כי ייפתחו הטיסות לישראל מכל היעדים, אך תישאר בתוקפה המגבלה על מספר הנכנסים היומי: 3,000 בלבד. החלטה רשמית בענין טרם ניתנה.

היום (ראשון) אמורה המדינה להגיש את עמדתה לבג"ץ, בעקבות עתירה שהוגשה נגד הגבלת מספר הנכנסים, וסביב זה נסוב הדיון עם השרים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר: "יש דחיפות ובהילות לעניין. אני צריך תצהיר ממשרד הבריאות וגורם מטעמו, שיסביר את הדברים".

"קיוויתי שאפשר להגדיל את המספר ל-4,000, לפי מספר הבדיקות", הוסיף היועמ"ש, לפי הפרסום ב-n12. "עם זה אפשר ללכת לבית המשפט, כי הצו על תנאי הוא על כל מגבלה שהיא. היום הדיון, אין זמן".

בתגובה, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין בכעס: "מי שמציע לסכם דברים שלא מקובלים על גורמים מקצועיים של משרד הבריאות, שיחליף את שרון (אלרעי פרייס) וחזי (לוי), וייצג את העמדות האלה בבג"ץ. אם הייתי מקשיב לקולות של 'לפתוח את השמיים', היינו ב-16 אלף מתים".

"הדבר היחידי שעלול לקלקל את כל התמונה זה לא אוהדים ביציע או בני נוער, אלא הווריאנטים שיכנסו מחו"ל", המשיך שר הבריאות. "אחרי כל הדיונים, גורמי המקצוע עומדים על כך שאסור לעלות מ-3000".

לדברי אדלשטיין, "על יעדי הטיסה אין שום עמדה, כל עוד נשארים ב-3,000. העמדה של משרד הבריאות לבג", היא עד 3,000. התחשבנו בעמדה שצריך לתת לישראלים לחזור הביתה לבחירות, ואנחנו עושים את המקסימום לעשות את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע בדיון, להסמיך את שרת התחבורה מירי רגב לסגור יעדים מסוימים, במקרה ותתגלה בהם מוטציה חדשה. לאחר מכן הוא פרש מהישיבה, כדי לנאום בכנס 'בשבע', ועורר את זעמו של יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ.

"אני מבקש לעצור. אני מבין שראש הממשלה בכלל לא בדיון, והוא נמצא בזמן הזה בהופעה בתקשורת. אני מציע שנעשה הפסקה, נמשיך את הדיון בנוכחותו ונדבר לגופם של דברים. אני מבקש שראש הממשלה יהיה נוכח בדיון, ולא ישאיר אותנו לצעוק על עצמנו", הוסיף גנץ בתסכול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר