הטעויות, הסגרים והביקורת

הפרויקטור שהפך לסמל במגיפה: פרופ' רוני גמזו בריאיון חג

הרגע שהבין שהעולם נכנס לשנת מגיפה; המינוי לפרויקטור; רגעי השבר; מתווה הרמזור; הביקורת הקשה מהמגזר החרדי וסערת המכתב לנשיא אוקראינה • פרופסור רוני גמזו בריאיון חג באולפן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

הוא היה האיש שפיקד על הטיפול במגפה, פרויקטור הקורונה, הוא בנה את מתווה הרמזור והתנגד לסגרים אך נאלץ להחליט על סגר בחגי תשרי. במסגרת תפקידו, הוא זכה לשבחים לצד לא מעט מתקפות בעיקר מהחרדים. פרופסור רוני גמזו הוא האורח שלנו הערב במגזין פסח באולפן 'כיכר השבת'.

כותרות מהריאיון

הרגע שהבין שהקורונה תהפוך למגיפה עולמית: "זה קרה בחודש דצמבר, וביום ההולדת שלי בחודש ינואר, בזמן שהייתי בטיסה בדרך לארץ קראתי קצת על הנגיף, וכשהגעתי וראיתי את שדה התעופה הבנתי שזה הולך להיות נגיף שיעבור בין אדם לאדם ובין מדינה למדינה, וזה הרגע שחשבתי לעצמו שזה הולך להיות אתגר מטורף".

היציאה: "אנחנו כבר בדרך היציאה. אמרתי כבר בחודש ינואר שבזכות החיסונים אנחנו נצא מהתקופה הקשה, ואני חושב שעדיין אנחנו צריכים להיזהר ולשים לב למה שקורה ולחסן את כלל האזרחים, כולל ילדים בהתאם ליכולות".

הרגעים הקשים: "היו רגעים מאוד קשים, אני חושב שההחלטה שלי להמליץ על סגר לפני ראש השנה התקבלה בלב כבד מאד, משום שלהחליט בתקופת החגים לפגוע באנשים, ובכלכלה, בנסיעה לאומן, זה היה רגע מאד קשה כי הבנתי שאני עושה משהו מאד לא פופולארי".

הטענות שהסגר תוזמן לחגי תשרי: "תגידו, חגי תשרי זה לחרדים? חגי תשרי זה החגים של עם ישראל כולם. חילונים, דתיים וחרדים, מכל הסוגים. זה פוגע בכולם, מקצה לקצה. הסגר הזה היה מוצלח. זה סגר שני היחידי בעולם שהצליח. כולם הבינו שצריך סגר".

הטעויות: "אני חושב שאחד הדברים שלמדתי - אדם שהוא פרויקטור הוא סוג של מנהיג לאומי, כולם מסתכלים עליו - הוא צריך להתחבר לכולם, לדבר יותר עם כולם, להכיר יותר לעומק את הקשיים, את המנהגים, את הדברים הקדושים לכל אחד. כן, בטח לציבור החרדי. גם אני עשיתי טעויות מבלי להבין היטב. היום אני כבר לא אעשה את הטעויות האלו, אני מבין טוב. כשאתה מנהל אירוע שכזה, ברמה לאומית, כל הזמן תהיה בקש, תדבר עם כולם, תיצור הרבה יותר הבנה. למדתי הרבה. קיבלתי שיעור בהיבט רחב מאוד".

פרופסור רוני גמזו בריאיון לישי כהן

מתווה הרמזור שבנה והביקורת מהמגזר החרדי: "חשבו שהרמזור הזה מתוכנן. היה לי מאוד קשה הביקורת הזו, מי שמכיר אותי - נאי רחוק מלהיות האדם הזה. אני מחובר ברגש שלי לציבור הדתי והחרדי. באותו זמן זה אכן נפל על ערים חרדיות ואח"כ גם על ערים אחרות".

המגזר החרדי: "הציבור החרדי - ציבור מאוד ערכי, מאוד חשוב לו הערכים. אנחנו, החילונים, לא תמיד מבינים את עוצמת החשיבות של לימוד התורה. למדתי עד כמה זה קדוש, עד כמה יש אהבה לערך הזה. למדתי עוד משהו: אנחנו במשך עשרות שנים לא מנהלים נכון את המשאבים של המדינה".

שנת ההסתה בתקשורת: "מה שנעשה לחרדים זו הסתכלות לא נכונה שגרמה בסוף לעוול. אם החרדים מרגישים כך - אל תשפוט, זו התחושה, תעשה הכל כדי לטפל בזה והתקרב. זה הדבר שהיה חסר לי לאורך כלך הדרך, הרצון להתלכדות ולא הפרדה".

משבר המכתב לנשיא אוקראינה ערב ראש השנה: "יכול להיות שטעיתי. אבל בוא נבין מה הוליך אותי למכתב הזה, חששתי מכך שלא נוכל להתמודד עם הקושי הצפוי, קושי שעלול לעלות בחיי אדם. חששתי מאוד מהרבה אנשים שלא מבינים את הסכנה של המחלה. בהחלט יכול להיות שהייתי צריך לנקוט בדרך אחרת, אבל צריך להבין מה הוביל אותי - ניסיון להגן על החיים. יכול להיות שמכתב שכזה הוא קיצוני, אבל צריך להבין מה עובר על אדם שקיבל את האחריות על חיי אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר