יעילות החיסון

41 נשים מאושפזות עם קורונה - אף אחת מהן לא התחסנה

6,011 בני אדם נפטרו עד כה מנגיף הקורונה בישראל, אך למרות המספר הכואב, מספרי המאושפזים כעת חושפים את יעילות החיסונים; מבין המחוברים ל'אקמו' - אין אף חולה שהתחסן (הקורונה, בארץ)

חיסון לקורונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)


6,011 בני אדם נפטרו עד כה בישראל מנגיף ה'קורונה', מספר כואב ועצום. אך לצד זאת, מספרי החולים בימיםה אחרונים כמו גם אלו המאושפזים במצב קשה בבתי החולים - חושפים את יעילות החיסונים ואת הירידה הדרמטית בתחלואה.

כך לדוגמא, מקדם ההדבקה, שירד כבר ל-0.78 - הנתון הנמוך ביותר מאז סוף אוקטובר. עמליה דואק פרסמה ב'חדשות 12' כי בשלב המקביל של היציאה מהסגר השני - מקדם ההדבקה עמד על 1.1. הסיבה לפער: יעילות החיסונים.

בבתי החולים, כך לפי הנתונים שפרסמה דואק ב'חדשות 12', מאושפזים 1,003 חולים. 74% מהם, שהם 751 בני אדם, לא התחסנו נגד הנגיף. אלו שכן התחסנו וחלו, שהם 17% מהמאושפזים - היה זה לאחר שלא השלימו את שתי מנות החיסון.

רק 8% מהאמושפזים, שהם 83 בני אדם - חלו לאחר שהשלימו את שתי מנות החיסון.

בקרב החולים הקשים, 41 מחוברים למכונת 'אקמו', מכונת הלב ריאה. 82% מהם - 34 בני אדם - לא התחסנו. שבעה מהמחוברים למכונה, קיבלו מנת חיסון אחת - אך אין אפילו מטופל אחד שמחובר לאקמו שהתחסן בשתי המנות.

מלבד זאת, ישנן 41 נשים בהיריון או יולדות שמאושפזות לאחר שנדבקו בנגיף. 92% מהן - לא התחסנו, שתי נשים קיבלו מנת חיסון אחת ונדבקו, ואישה נוספת קיבלה אמנם שתי מנות חיסון אך נדבקה לפני שעבר שבוע מהחיסון השני.

לפי הדיווח של דואק, כעת נותר לחסן מיליון ו-128 אלף בני אדם - מעל גיל 16, מתוכם, 256 אלף בני אדם הם מעל גיל 50.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר