אחרי שנה בדיוק

חלו בקורונה והתחייבו לכתוב ס"ת; כך נחגג המעמד המיוחד

הרב הלל כהן, מרבני אוקראינה, חלה לפני שנה יחד עם מספר חברים מהקהילה בקייב בנגיף. לאחר ששמעו על סגולת הבעש"ט, קיבלו על עצמם לכתוב ס"ת, שהוכנס לביה"כ העתיק במז'יבוז' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בני הקהילה עם הספר תורה (צילום: הקהילה היהודית, קייב אוקראינה)

זה קרה בדיוק לפני שנה, בראש חודש ניסן תש"פ, כמה אנשים מהקהילה היהודית בקייב חלו בנגיף והתחייבו לכתוב ספר תורה, אמש (ראשון), ראש חודש ניסן תשפ"א, הם מילאו את הבטחתם.

לפני שנה, עם פרוץ הנגיף בעוצמה וברחבי העולם החלו לספור גופות, הרב הלל כהן, מרבני אוקראינה חלה ביחד עם מספר אנשים מבני הקהילה היהודית בקייב.

הלחץ היה גדול, כולם פחדו מהקורונה וחששו לחייהם, ר' הלל ששמע על הוראת הבעל שם טוב הקדוש, כי הסגולה להינצל מהמגפה, היא על ידי כתיבת ספר תורה, קיבל על עצמו להכניס ספר תורה, לרפואתם של כל בני הקהילה, שאכן בסופו של התרפאו מהנגיף.

במהלך השנה האחרונה, נכתב ספר התורה בהידור ובדקדוק, כראוי לספר תורה שהציל הרבה יהודים, ואמש כאמור הוא הוכנס אחר כבוד לבית הכנסת העתיק של הבעש"ט במעז'יבוז', שם התרחשה הוראתו של הבעש"ט זי"ע.

"ההתרגשות הייתה עצומה", מתאר ל'כיכר השבת' אחד המשתתפים באירוע, "ההיסטוריה כאילו חזרה על עצמה וזכינו לראות בעין ניסים גלויים, בדיוק כפי שהיה עם הבעש"ט".

"היה מרגש לראות אבות, בנים ואמהות מגיעים לשמחה של גומרה של תורה בעיירה העתיקה שבמעז'יבוז'. ספר התורה הוקדש גם לזכות כל עם ישראל והיו המון יהודים טובים שהשתתפו בהוצאות הכתיבה המהודרת".

הסגולה של הבעש"ט

אז מהי בעצם הסגולה של הבעש"ט? בשנת תקי”ב היה קטרוג גדול על מז’יבוז - עירו של הבעל שם טוב. הרבה אנשים נשים וטף חלו במחלות שונות, וכמה מהם היו גוססים ר”ל, ותהי צעקה גדולה בעיר, כי אין בית שאין שם חולה אחד או שנים.

ראשי הקהל הגיעו אל ביתו של הבעש"ט, כדי שיעזור לכל העיר להיחלץ מהצרה הזו, הבעש"ט אמר, כי הסגולה להינצל היא כתיבת ספר תורה.

עוד הוסיף הבעל שם טוב, כי הסגולה תועיל רק במידה וכל הקהילה תשתתף בהוצאות כתיבת ספר התורה, ואכן כולם התחייבו להשתתף.

הבעש"ט פנה לסופר שלו הצדיק רבי צבי, שהוא יכתוב שתי יריעות ומיד החלו החולים להירפא, ויקראו לספר התורה הזה בשם “די מופת ספר תורה” – ספר התורה המופתי.

סיפור זה סיפר השמש ר’ טוביה ליב כפי ששמע מאביו ואבי אביו, לאדמו”ר מהורש”ב נ”ע, בעת ביקורו בבית הכנסת של הבעל שם טוב במז'יבוז'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר