אושר סופית

מעסיקים יקבלו פטור מתשלום ביטוח לאומי לעובדים בחל"ת

המליאה אישרה: מעסיקים יקבלו פטור מלשלם לעובד ביטו לאומי ומס בריאות, עבור כל עובד ששהה בחל"ת חודש קלנדרי אחד לפחות בין החודשים אפריל 2020 לאפריל 2021 (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
עסקים סגורים בזמן הקורונה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי, בתמיכתם של 5 חברי כנסת וללא מתנגדים.

בחוק החדש מוצע להעניק פטור למעסיקים מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי בריאות, עבור עובדים ששהו בחופשה ללא תשלום בעת משבר הקורונה.

המצב כיום הוא שמעסיק מחויב לשלם למשך חודשיים דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות עבור עובד השוהה בחל"ת והחל מהחודש השלישי על העובד לשלם את התשלומים בעצמו.

כעת, בעקבות משבר הקורונה, החוק קובע כי מעסיקים יקבלו פטור מהתשלומים הנ"ל עבור כל עובד ששהה בחל"ת חודש קלנדרי אחד לפחות בין החודשים אפריל 2020 לאפריל 2021. וזאת מבלי שיפגעו זכויותיהם הסוציאליות של העובדים. עלותו המוערכת של התיקון, היא כ-500 מיליון שקלים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במצב הדברים הנוכחי, מרביתם של העסקים נאלצו להוציא את כלל עובדיהם או את רובם לחל"ת, וחיוב המעסיקים בתקופת משבר הקורונה, שבה אין להם הכנסות כלל או שהכנסותיהם פחתו משמעותית בתשלום דמי ביטוח בעד עובדיהם שאינם מועסקים בעסק, הטיל על העסקים נטל משמעותי".

"זאת, על אחת כמה וכמה, במקרים שבהם דמי הביטוח שמשלמים המעסיקים נגזרים מהכנסה העולה על זו שלפיה שילמו דמי ביטוח ערב הוצאת עובדיהם לחל"ת."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר