צפו:

הרב והקהילה שאחראים למהפכה היהודית בתרבות הישראלית

"הרב נתן לי כמה עצות מופלאות ששינו את חיי", מעיד הזמר והיוצר אביתר בנאי. "הוא חיזק אותי והשפיע עלי כשביקרתי אצלו", מוסיף הקולגה אהרון רזאל. הצצה לקהילתו של הרב מרדכי אוערבאך במרכז תל אביב (אנשים)

(צילום: יח"צ)

קהילת 'אביר יעקב' בראשות הרב מרדכי אוערבאך נמצאת אמנם בלבה של העיר תל אביב, אך היא ועשייתה הגדולה מסתתרות רוב הזמן מתחת לראדר התקשורתי והציבורי. לרב וקהילתו מניות יסוד במהפכה היהודית של עולם התרבות הישראלי, אך הוא נאמן כל העת לדרכו שמבקשת להסתתר מאור הזרקורים.

'זמן אהבה' נכנסים ומשתתפים בפעילות הברוכה>>

הקהילה הוקמה לפני קרוב ליובל שנים הגיע הרב אוערבאך לתל אביב בעקבות חמיו שנפטר שנים אחדות קודם לכן והיה דמות אהודה ומוערצת בעיר. מיד לאחר הגעתו התקבצו סביבו יהודים מרקעים וגוונים שונים, שהתגבשו עם הזמן לקהילה של ממש. למעשה הרב אוערבאך הקים בטבורה של העיר נקודת חיבור תוססת ופועמת למקורות ולערכי היהדות האותנטים, מתוך חשיבה מזוקקת וטהורה על הצרכים המורכבים של אלו הבאים מרחוק לעולם חדש ושונה מזה שבאו ממנו. קהילה שנותנת מקום, שמסייעת בהכוונה, ומעצימה כל אחד מהבאים בשעריה בעולם התורה והעבודה.

הקהילה מונה כיום עשרות משפחות והיא מהווה לב יהודי הפועם ללא הפסקה בעיר תל אביב. אנשי ומוסדות הקהילה נמצאים שם בכל זמן עבור כל אדם החש צורך להתחבר ולחוות משמעות ושייכות. לקהילה מוסדות רבים ופעילויות מגוונות, ביניהם: מוסדות חינוך, בית כנסת, שיעורים, הכוונה תעסוקתית, אירועי חגים, תמיכה בנזקקים ועוד.

בימים אלו חורגים הרב וקהילתו ממנהגם "להתהלך בצידי דרכים" בעקבות קמפיין גיוס המונים אליו הם יצאו. הקמפיין מתקיים בימים אלו, ובזכותו מתאפשרת לנו הצצה זעירה להשפעה של הרב ולקשר שלו לדמויות בולטות בתרבות היהודית האלטרנטיבית.

"יש לי הכרת הטוב גדולה מאוד עבור הקהילה של הרב אוערבאך בתל אביב", מספר הזמר והיוצר אביתר בנאי, שחושף: "משם עשיתי את הצעדים הראשונים בדרך שלי. הם קיבלו אותי בחום ובאהבה עד שעזבתי את תל אביב".

לדבריו, "הרב בכמה עצות מופלאות ממש שינה את חיי...הוא פתח לי דרך ולימד אותי כניסה בריאה ומאוזנת לתוך העולם של התשובה. יש לי הכרת הטוב ואני מבקש מכל מי שיכול להירתם ולעזור לקהילה המופלאה הזו".

דברים ברוח דומה משמיע גם הזמר והיוצר אהרון רזאל. "במרכז תל אביב מסתתר בית כנסת מיוחד שבו נמצא צדיק בשם הרב אוערבאך. איש מלא בשמחה ואהבה לאכל יהודי. איש מלא בחיות ושמחה ועוז שלא מבדיל בין יהודי ליהודי, עם קוקו או עם כיפה. איש עם אהבת ישראל מדהימה".

"אני אוהב את הרב אוערבאך כל כך. הוא חיזק אותי, השפיע ונתן לי כוחות כשזכיתי לבקר במקום הזה", הוא מוסיף.

צפו בדברים.

לתרומות ולהשתתפות בפעילות הברוכה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר